-VMK-> Т.е. Работния процес в двигател ZnS има общо с работния процес при водните ракети...
По теория от водните ракети:
Water-rockets science for hobbyist, students, and teachers of all ages.
приложена за двигател ZnS се получават следните резултати:
време на работа на двигател ZnS:
t(burn)=M(ZnS+Zn)/rho*A*V
където:
M(ZnS+Zn) - Маса на работното вещество
rho - плътност на работното вещество
А - площ на критическото сечение
V - скорост на изтичане на работното вещество
скоростта на изтичане се определя по формула(уравнение на Бернули):
V=sqrt(2*P/rho)
където:
P - налягане(давление) в горивната камера
rho - плътност на работното вещество
Известни данни:
плътност на ZnS - 4гр/см
3
плътност на Zn - 7,14гр/см
3
диаметър на критическото сечение - 2,5мм
Допускаме:
работно налягане 12MPa
работно вещество: 80%ZnS + 20%Zn
Получаваме:
Плътност на работното вещество ~4,6гр/см
3
Скорост на изтичане V=sqrt(2*117,67/0,0046)=2255cm/s [Кг/см/с]
Време на работа: t(burn)=0,206/0,0046*0,049*2255=0,4s [Кг/см/с]
Tягаta на двигателя се определя по формулата:
F=2*P*A
дпускаме, че налягането(давление) остава непроменено до изтичане на работното вещество, или:
средна тяга на двигателя F(avg)=2*117,67*0,049*9,806=113N
Пълен импулс It=t(burn)*F(avg)=46N*s
Специфичен импулс Isp=It/M=23s
******
Получените теоретични резултати се отнасят за двигател без дивергентна част на соплото. При наличие на "нормално" сопло, е необходимо да се обави и thrust coefficient (Cf) за изчисляване на ралните данни за двигателя:
Допускаме:
Thrust coefficient Cf=1,2
Получаваме:
Средна тяга F(avg)=2*P*A*Cf=113*1,2=136N
Пълен импулс It=t(burn)*F(avg)=55N*s
Специфичен импулс Isp=It/M=27s
******
В случай, че написаното до тук е вярно, то резултатите, получени с прилагане на метода за изчисление на водни ракети, са подозрително близки, до получените по експериментален път...