Парусный флот

 
1 121 122 123 124 125 184
EE Bornholmer #24.03.2016 21:02  @kkg1960#24.03.2016 20:51
+
-
edit
 

Bornholmer

опытный

kkg1960> Вроде бы всё о-кей, но привлек вид "практиканта", а особенно штаны. :D
Не, ну, лапсердак у него покруче будет. Европейское изобилие, панимашь :)
 45.045.0
+
-
edit
 

MikhAN

опытный

MikhAN>> Есть в планах построить из набора не "Дар Млодзёжи", а кого-нибудь из наших фрегатов.
kkg1960> Саша, так Алексей-kontrbizan? будучи боцманом на Надежде, здесь публиковал ее родненькие чертежи. Простыни - смэрть!!!
Что-то в то время я не думал, что дойду до современных парусников...
О, точно!!!
Спасибо!
Кроме фоток я нашёл в той папке от Алексея Кореловский файлик с хорошей и нужной инфой!
 45.045.0
LT Memelender #26.03.2016 00:30
+
+1
-
edit
 

Memelender

опытный

Мы - прусские, с нами Готт...))  
LT Memelender #26.03.2016 00:32
+
+1
-
edit
 

Memelender

опытный


Барк Седов. Одержимые морем. Tall ship "Sedov" around the World
http://www.sts-sedov.info/ "Комсомольская правда" представляет фильм о кругосветном путешествии 2012-2013 барка "Седов". Film about travel of sailing ship "Sedov" around the World 2012-2013 (in russian). Film über das reisen von segelschiff "Sedov" around the World 2012-2013 (in russisch).
Мы - прусские, с нами Готт...))  
+
+2
-
edit
 

Lot-2

аксакал
★★
Фрегат "Светлана" 1876г.Нью Йорк.
Штурвал необычный.
Прикреплённые файлы:
 
 49.0.2623.8749.0.2623.87
LT Memelender #26.03.2016 00:35
+
+1
-
edit
 

Memelender

опытный


Документальный фильм о паруснике "Мир". "Школа Мира"
Документальный фильм о паруснике "Мир". "Школа Мира" (c) 2009 год
Мы - прусские, с нами Готт...))  
+
+3
-
edit
 

MVM

опытный

«PAMIR».

Sailing Ships: "Pamir" (1905)

A four-masted steel barque built in 1905 by Blohm & Voss, Hamburg, as Yard No. 180. Her dimensions were: 96,34×14,04×7,99 meters and tonnage: 3020 GRT and 2777 NRT. Equipped with an donkey engine and Jarvis' patent brace whinches. Rigged with royals over double topgallant and top-sails. Updated 1998-02-01 by Lars Bruzelius. Sjöhistoriska Samfundet | The Maritime History Virtual Archives | Ships | Four-masted ships & barques | Search. Copyright © 1996 Lars Bruzelius. // www.bruzelius.info
 

и те кто им командовал:

The Capitains

Fiche technique du voilier Pamir // pamir.pagesperso-orange.fr
 

Прикреплённые файлы:
«PAMIR»_1905.jpg (скачать) [1229x1600, 553 кБ]
 
 
«In the "Roaring Forties" you thank God ya survived. In the "Furious Fifties" ya pray to God to Survive. In the "Screaming Sixties" there is no God.» © An Old Salt. ! Have to ask what about "Freezing Seventies".  9.09.0
+
+2
-
edit
 

MVM

опытный

Мемориальная доска барку «PAMIR».
Текст гласит:
QT
Посвящается 4-х мачтовому барку «PAMIR» и людям ходившим под его парусами.

Стальной 4-х мачтовый барк «PAMIR» был построен немцами в 1905 г. для судоходной компании F. Laeisz "Flying P Line" из Гамбурга. Судно предназначалось для рейсов вокруг мыса Горн и перевозило нитраты из Чили в порты Европы. В 1930-х судно ходило под флагом Густава Эриксона из города Мариенхамна расположенного на финских Аландских островах и в основном использовалось для перевозки зерна из портов Южной Австралии в Европу, снова вокруг мыса Горн.

29 июля 1941 г. «PAMIR» прибыл в бухту Веллингтона с грузом удобрений с Сейшельских островов (порт Виктория) и через 5 дней был конфискован в качестве военного приза по решению Правительства Новой Зеландии.

Под управлением судоходной компании Union Steam Ship Company, под новозеландским Командованием и с новозеландской командой «PAMIR» совершил пять рейсов в Сан-Франциско, три в Ванкувер, один в Сидней и один в Лондон - Антверпен, прежде чем судно было возвращено его прежним владельцам, 12 ноября 1948 г. Вновь под финским флагом, но с новозеландской командой на борту «PAMIR» в последний раз покинул Веллингтон 01 февраля 1949 г.

Будучи немецким грузовым судном, также попутно осуществлявшим функцию учебного, «PAMIR» затонул в зоне урагана "Carrie" ("Кэрри") в Северной Атлантике 21 сентября 1957 г. с гибелью 80 человек из 86 членов его команды.

"...В глубинах нашей памяти все еще воскресают воспоминания о нем - корпус уходящий в пучину..."

Воздвигнут Новозеландской Ассоциацией барка «PAMIR».
На средства выделенные компанией UNION SHIPPING GROUP LIMITED.
UQT
Прикреплённые файлы:
«PAMIR»-Plaque.jpg (скачать) [3456x2304, 2,1 МБ]
 
 
«In the "Roaring Forties" you thank God ya survived. In the "Furious Fifties" ya pray to God to Survive. In the "Screaming Sixties" there is no God.» © An Old Salt. ! Have to ask what about "Freezing Seventies".  9.09.0
+
+1
-
edit
 

MVM

опытный

У барка «PAMIR» была яркая и насыщенная жизнь:

The voyages of the Pamir

Fiche technique du voilier Pamir // pamir.pagesperso-orange.fr
 
Прикреплённые файлы:
«PAMIR».png (скачать) [2048x1319, 927 кБ]
 
 
«In the "Roaring Forties" you thank God ya survived. In the "Furious Fifties" ya pray to God to Survive. In the "Screaming Sixties" there is no God.» © An Old Salt. ! Have to ask what about "Freezing Seventies".  9.09.0
Это сообщение редактировалось 29.03.2016 в 23:20
+
+1
-
edit
 

MVM

опытный

«PAMIR».

Pamir

Fiche technique du voilier Pamir // pamir.pagesperso-orange.fr
 
 
«In the "Roaring Forties" you thank God ya survived. In the "Furious Fifties" ya pray to God to Survive. In the "Screaming Sixties" there is no God.» © An Old Salt. ! Have to ask what about "Freezing Seventies".  9.09.0
Это сообщение редактировалось 11.04.2016 в 13:49

MVM

опытный

«PAMIR» - вся семья в сборе:

Eight sisters

Eight sisters page // pamir.pagesperso-orange.fr
 

1903 г. «PANGANI».

Sailing Ships: "Pangani" (1903)

A four-masted steel barque in 1903 by J.C. Tecklenborg, Geestemünde, Bremerhaven. Dimensions: 98,19×14,07×7,99 meters and tonnage 3054 GRT and 2822 NRT. Rigged with royal sails over double top and topgallant sails. Updated 1997-02-17 by Lars Bruzelius. Sjöhistoriska Samfundet | The Maritime History Virtual Archives | Ships | Four-masted ships & barques | Search. Copyright © 1997 Lars Bruzelius. // www.bruzelius.info
 

1903 г. «PETSCHILI» (Yard No. 165).

Sailing Ships: "Petschili" (1903)

A four-masted steel barque built in 1903 by Blohm & Voss, Hamburg. Dimensions 98,01×14,32×7,97 meters and tonnage 3087 GRT and 2855 NRT. Rigged with royals over double top-gallant sails. Updated 1997-02-15 by Lars Bruzelius. Sjöhistoriska Samfundet | The Maritime History Virtual Archives | Ships | Four-masted ships & barques | Search. Copyright © 1996 Lars Bruzelius. // www.bruzelius.info
 

1905 г. «PAMIR» (Yard No. 180).

Sailing Ships: "Pamir" (1905)

A four-masted steel barque built in 1905 by Blohm & Voss, Hamburg, as Yard No. 180. Her dimensions were: 96,34×14,04×7,99 meters and tonnage: 3020 GRT and 2777 NRT. Equipped with an donkey engine and Jarvis' patent brace whinches. Rigged with royals over double topgallant and top-sails. Updated 1998-02-01 by Lars Bruzelius. Sjöhistoriska Samfundet | The Maritime History Virtual Archives | Ships | Four-masted ships & barques | Search. Copyright © 1996 Lars Bruzelius. // www.bruzelius.info
 

1911 г. «PEKING» (Yard No. 205) → 1932 г. «ARETHUSA II» → 1945 г. «PEKING».

Sailing Ships: "Peking" (1911)

A four-masted steel barque built in 1911 by Blohm & Voss, Hamburg, for F. Laeisz. Her dimensions are 98,22×14,40×8,08 meters and with a tonnage of 3100 GRT and 2883 NRT. Rigged with royal sails over double top and topgallant sails. Sister ship to the same owner's Passat built in the same year. Presently preserved as a museum ship in New York. Updated 1998-06-26 by Lars Bruzelius. Sjöhistoriska Samfundet | The Maritime History Virtual Archives | Ships | Four-masted ships & barques | Search. // Дальше — www.bruzelius.info
 

1911 г. «PASSAT» (Yard No. 206).

Sailing Ships: "Passat" (1911)

A four-masted steel barque built in 1911 by Blohm & Voss, Hamburg. Her dimensions are 96,60x14,30x7,93 meters and with a tonnage of 3091 GRT, 2882 NRT and 4700 DWT. Rigged with royal sails over double top and topgallant sails. Sister ship to the same owner's Peking built in the same year. Presently preserved as a museum ship in Travemünde. Updated 1998-02-03 by Lars Bruzelius. Sjöhistoriska Samfundet | The Maritime History Virtual Archives | Ships | Four-masted ships & barques | Search. Copyright © 1996 Lars Bruzelius. // www.bruzelius.info
 

1916 г. «POLA» (Yard No. 233) → 1924 г. «RICHELIEU».

Sailing Ships: "Pola" (1916)

A four-masted steel barque built in 1916 by Blohm & Voss, Hamburg. Dimensions: 98,26×14,37×8,10 meters and tonnage: 3100 GRT & 2880 NRT. Rigged with royal sails over double top and topgallant sails. A sister ship to the same owner's four-masted barque Priwall built in 1917. Updated 1997-02-15 by Lars Bruzelius. Sjöhistoriska Samfundet | The Maritime History Virtual Archives | Ships | Four-masted ships & barques | Search. Copyright © 1996 Lars Bruzelius. // www.bruzelius.info
 

1917-1920 гг. «PRIWALL» (Yard No. 234) → 1941 г. «LAUTARO».

Sailing Ships: "Priwall" (1917)

A four-masted steel barque built in 1917 by Blohm & Voss, Hamburg, as Yard No. 234. Dimensions 98,45×14,37×7,99 meters and tonnage 3105 GRT and 2849 NRT. Rigged with royal sails over double top and top-gallant sails. A sister ship to the same owner's Pola of 1916. Updated 1997-05-10 by Lars Bruzelius. Sjöhistoriska Samfundet | The Maritime History Virtual Archives | Ships | Four-masted ships & barques | Search. Copyright © 1996 Lars Bruzelius. // www.bruzelius.info
 

1926 г. «PADUA» (Yard No. 406) → 1946 г. «KRUZENSHTERN».

Sailing Ships: "Padua" (1926)

A four-masted steel barque built in 1926 by Joh. C. Tecklenborg, Wesermünde. Her dimensions are: 97,65×14,04×7,72 meters and tonnage: 3064 GRT and 2678 NRT. Rigged with royal sails over double top and topgallant sails. Updated 1997-07-16 by Lars Bruzelius. Sjöhistoriska Samfundet | The Maritime History Virtual Archives | Ships | Four-masted ships & barques | Search. Copyright © 1996 Lars Bruzelius. // www.bruzelius.info
 

Было еще два 4-х мачтовых барка - предшественники этой серии, построенные на верфи J.C. Tecklenborg, Geestemünde, Germany:
1892 г. «PLACILLA» → 1903 г. «OPTIMA».

Sailing Ships: "Placilla" (1892)

A four-masted steel barque built in 1892 by J.C. Tecklenborg, Geestemünde. Dimensions 95,82×13,58×8,04 meters and tonnage 2895 GRT and 2780 NRT. Rigged with royal sails over double top and top-gallant sails. Sistership to the same owner's fourmasted barque Pisagua. Updated 1997-05-08 by Lars Bruzelius. Sjöhistoriska Samfundet | The Maritime History Virtual Archives | Ships | Four-masted ships & barques | Search. Copyright © 1996 Lars Bruzelius. // www.bruzelius.info
 

1892 г. «PISAGUA».

Sailing Ships: "Pisagua" (1892)

A four-masted steel barque built in 1892 by Joh. C. Tecklenborg, Geestemünde. Dimensions 95,70×13,58×7,94 meters and tonnage 2906 GRT and 2763 NRT. Rigged with royal sails over double top and top-gallant sails. Sistership to the same owner's Placilla. Updated 1997-07-01 by Lars Bruzelius. Sjöhistoriska Samfundet | The Maritime History Virtual Archives | Ships | Four-masted ships & barques | Search. Copyright © 1996 Lars Bruzelius. // www.bruzelius.info
 

Reederei F. Laeisz Fleet List:

Flotte Laeisz

Fiche de la flotte Laeisz // pamir.pagesperso-orange.fr
 

Fleet List: F. Laeisz

Updated 1999-05-18 by Lars Bruzelius Sjöhistoriska Samfundet | The Maritime History Virtual Archives. Copyright © 1996 Lars Bruzelius. // www.bruzelius.info
 

Gustaf Erikson's Sailships Fleet List:

Erikson's fleet

Fiche de la flotte Erikson // pamir.pagesperso-orange.fr
 

Gustaf Erikson, Mariehamn

Mariehamn. Updated 2000-10-23 by Lars Bruzelius. Sjöhistoriska Samfundet | The Maritime History Virtual Archives | Search. Copyright © 1996 Lars Bruzelius. // www.bruzelius.info
 

06.01.1946 г. «PAMIR» по выходу из пролива Juan de Fuca, в пути к берегам Новой Зеландии.
«In the "Roaring Forties" you thank God ya survived. In the "Furious Fifties" ya pray to God to Survive. In the "Screaming Sixties" there is no God.» © An Old Salt. ! Have to ask what about "Freezing Seventies".  9.09.0
Это сообщение редактировалось 24.05.2016 в 20:38
+
+2
-
edit
 

kkg1960

опытный

MVM> DEL, заглючил комп - пардон.

Да Бог с ним, с Памиром. Я фото Падуи периода ВМВ, откопал. Чудеса! И неверится, что это таки Падуя. На корме, на фото, совсем не то, что на строит. чертежах и других фото Падуи. Загвоздка, однако. Или товарищи германцы ошиблись? :eek:
Прикреплённые файлы:
Падуя_ВМВ2.jpg (скачать) [1640x860, 254 кБ]
 
 
 45.045.0
Это сообщение редактировалось 26.03.2016 в 22:51
+
+4
-
edit
 

kkg1960

опытный

kkg1960> ... Чудеса! И неверится, что это таки Падуя. На корме, на фото, совсем не то, что на строит. чертежах и других фото Падуи. Загвоздка, однако. Или товарищи германцы ошиблись? :eek:

Падуя: то же, крупным планом.
Прикреплённые файлы:
штурв_Padua.jpg (скачать) [2400x1551, 1,35 МБ]
 
 
 45.045.0
+
+2
-
edit
 

kkg1960

опытный

kkg1960>> ... Чудеса! И неверится, что это таки Падуя...
kkg1960> Падуя: то же, крупным планом.

И еще крупный план. Там же: правый борт, вверху фрагмент бизань-гика.

И остается вопрос: На первом фото - Падуя?
Прикреплённые файлы:
 
 45.045.0
+
+2
-
edit
 

MVM

опытный

kkg1960>>> ... Чудеса! И неверится, что это таки Падуя...
kkg1960> И остается вопрос: На первом фото - Падуя?
Нет, на том фрагменте фото не «PADUA», а «MAGDALENE VINNEN» (до BMB) - поэтому и не похожа.
Тут уже были полноформатные кадры «MAGDALENE VINNEN» того периода:




Хотя немцы и утверждают, что то «PADUA»:

“Padua”/”Kruzenshtern” during the Second World War

A lot of literature states that the “Padua” in 1940 was reduced to a barge pulled by a steam tug. However that's not quite accurate. Now we publish the story, as told by the sister-in-law and sons of the then Chief Mate John Jungblut, who spent a lot of time on board “Padua” until 1945, by the son of the then Second Mate Winfried Behrens and by one of the few sailors still alive, Wolfhardt “Oenschi” Schoenfeld.  // bgarf.ru
 

Но эти родственники явно попутали c фото. Да, не тот немец нынче пошел. :D
«In the "Roaring Forties" you thank God ya survived. In the "Furious Fifties" ya pray to God to Survive. In the "Screaming Sixties" there is no God.» © An Old Salt. ! Have to ask what about "Freezing Seventies".  9.09.0
Это сообщение редактировалось 29.03.2016 в 03:11
+
+3
-
edit
 

preodol

опытный
☆★
Тоже парусник)))
Прикреплённые файлы:
9-sa3.jpg (скачать) [1352x1600, 567 кБ]
 
 
 1616
+
+1
-
edit
 

kkg1960

опытный

MVM> ... Да, не тот немец нынче пошел. :D

Спасибо, Вы подтвердили мои "смутные сомнения". :D

Дааа, квёлый какой-то германец нынче.
Прикреплённые файлы:
sedov600dpi1_frag.jpg (скачать) [1573x1275, 742 кБ]
 
 
 45.045.0
Это сообщение редактировалось 28.03.2016 в 03:00
LT Memelender #28.03.2016 06:43
+
+4
-
edit
 

Memelender

опытный

DAR MŁODZIEŻY фото сделано через иллюминатор "МИР"-а
Прикреплённые файлы:
 
Мы - прусские, с нами Готт...))  
+
+3
-
edit
 
+
+2
-
edit
 

Egor_82

новичок

Фото с интернет-аукциона.
Парусные шхуны. Рига. 1941 г.


Фото кликабельно.
 

MVM

опытный

kkg1960> Дааа, квёлый какой-то германец нынче.
27 февраля 1933 г. «MAGDALENE VINNEN» в Сиднее. (77 фото).
On 27 February 1933, under the command of Captain Lorenz Peters, MAGDALENE VINNEN sailed into Sydney Harbour. The masts were too tall to allow the vessel to pass under the Harbour Bridge to be berthed in Pyrmont, so it was moved to Number....

Flickr - Photo Sharing!

You seem to be using an unsupported browser. To get the most out of Flickr please upgrade to the latest version of Chrome, Safari, Firefox, or Internet Explorer. // www.flickr.com
 
«In the "Roaring Forties" you thank God ya survived. In the "Furious Fifties" ya pray to God to Survive. In the "Screaming Sixties" there is no God.» © An Old Salt. ! Have to ask what about "Freezing Seventies".  9.09.0
Это сообщение редактировалось 29.03.2016 в 22:44

MVM

опытный

«MAGDALENE VINNEN» ошвартована у причала №2 в Woolloomooloo, Sydney, март 1933 г.
«In the "Roaring Forties" you thank God ya survived. In the "Furious Fifties" ya pray to God to Survive. In the "Screaming Sixties" there is no God.» © An Old Salt. ! Have to ask what about "Freezing Seventies".  9.09.0
Это сообщение редактировалось 29.03.2016 в 22:43
+
+1
-
edit
 

MVM

опытный

«СЕДОВ».
«In the "Roaring Forties" you thank God ya survived. In the "Furious Fifties" ya pray to God to Survive. In the "Screaming Sixties" there is no God.» © An Old Salt. ! Have to ask what about "Freezing Seventies".  9.09.0

kkg1960

опытный

MVM> 27 февраля 1933 г. «MAGDALENE VINNEN» в Сиднее. (77 фото).


Известный в узких кругах альбом. Самае красивое фото - курсанты у штурвала и мастер на мостике.
 45.045.0
Это сообщение редактировалось 30.03.2016 в 00:20
+
+1
-
edit
 

MVM

опытный

MVM>> 27 февраля 1933 г. «MAGDALENE VINNEN» в Сиднее. (77 фото).
kkg1960> Известный в узких кругах альбом. Самае красивое фото - курсанты у штурвала и мастер на мостике.


Вы про этот, Cэр:
MAGDALENE VINNEN in Sydney Harbour, March 1933.

или один из этих:
Captain Lorenz Peters with crew members near the ship's wheel on MAGDALENE VINNEN.


В целом, в этом альбоме много интересного:
Four-masted barque MAGDELENE VINNEN arriving in Sydney Harbour, February 1933.

MAGDALENE VINNEN docked in Woolloomooloo, March 1933.

MAGDALENE VINNEN berthed at number 2 wharf in Woolloomooloo, Sydney.

Crew of the four-masted steel barque MAGDALENE VINNEN in a boxing match.

Captain Lorenz Peters addressing his officers on board MAGDALENE VINNEN.

Captain Lorenz Peters on board MAGDALENE VINNEN.

Crew member on deck preparing sails, MAGDALENE VINNEN.


MAGDALENE VINNEN departing Sydney Harbour, 29 March 1933.


Group of men raising the anchor of MAGDALENE VINNEN with a winch, March 1933.


:)
«In the "Roaring Forties" you thank God ya survived. In the "Furious Fifties" ya pray to God to Survive. In the "Screaming Sixties" there is no God.» © An Old Salt. ! Have to ask what about "Freezing Seventies".  9.09.0
1 121 122 123 124 125 184

в начало страницы | новое
 
Поиск
Настройки
Твиттер сайта
Статистика
Рейтинг@Mail.ru