Интересное пишет Тарас Чмут.
Сьогодні зранку, близько 5-й ранку, у Західній військово-морській базі ВМСУ в Одесі сталася пожежа на пошуково-рятувальному судні "Донбас" U-500 проекту 304, 1970 року побудови.
Як повідомляють ряд ЗМІ, вигоріло 2 палуби площею до 100 квадратів, у тому числі каюти, господарські приміщення та частина хордової рубки. Причини встановлює відповідна комісія.
Судячи з наявних фото та інформації, судно відновленню не підлягає та буде списане. Для ВМС НЕ є велика втрата, ібо...
"Донбас" - при закладці плавуча майстерня 304 проекту, до розвалу союзу був "ПМ-9". У 1970 року увійшов до списку ВМФ СРСР. У 97-му, по розділу флоту перейшов нам і отримав назву U-803 "Краснодон".
У 2001 наші керівники вирішили з плавмайстерні зробити ще один корабель управління - станки та різноманітне устаткування було демонтовано, а взамін зробили трохи кают, робочих кабінетів офіцерів і т.д. З тих пір судно багато років безперспективно стояло у Севастополі, а 28 грудня 2004 року будучи в ремонті сильно вигоріло.
У 2007 році під час шторму у Севасі "Донбас", не ходовий, був штормом зірваний зі швартовки у пірса і так як головний двигун не працював, як і не працювали дизель-генератори, мало не розвалив щось у бухті чи не зіштовхнувся з іншими кораблями (як ВМС так і РФ). Чудом тоді обійшлося все добре (завдяки екіпажу морського буксира "Корець", який сильно постраждав бо отримав в бочину від Донбасу і багато часу стояв у ремонті).
Потім судно довго простоювало біля причалів ВМСУ Севасі, допоки у 2011 році чудом не вийшло на ходові випробування де гордо видавши під 3 вузли походило трохи на рейді Севастополя:)) Пам'ятаю, як ми тоді раділи з цієї події))
Десь у період 2012-го року керівництво все ж вирішило, що мати 2 кораблі управління це якось занадто і перекласифікувало його у "пошуково-рятувальне судно", хоча, звичайно, жодного пошуку та рятунку "Донбас" не здатен був робити...
Ну а потім окупація Криму, спуск державного прапору і підйом Андріївського стягу. Повернення ВМС, переведення в Одесу...
Думаю, скоре списання це буде логічним завершенням цієї історії. Судно морально та технічне старе. 25 років його якісно не ремонтували та толком не модернізували, використовували як плавказарму та плавштаб для просиджування численних офіцерських штанів у Севастополі...
Скажу навіть інакше, списання Вінниці, Донбасу, Судаку, Сєвєродонецька, Ізяслава, Золотоноші, Кам'янки, та декількох малих катерів мало відбутися ще в 14-му році. Немає змісту тримати і витрачати кошти на те, що вже ніколи не послужить. Зекономлені ресурси краще витратити на ще живі кораблі та катери, а людей на доукомплектування їх екіпажів.