Ко мне обратился наш коллега Jim Baumann из Британии с вопросами, которые он просил переадресовать на форум. Сам он не смог зарегистрироваться, что то не получилось.
I am having some troubles with Krasin colours.....
I enclose a link
the specific problem I am having is with the deck-house roof colours....
maybe you can assist--?
I tried to register on the airbase ru forum--but could not do it- maybe a cyrillic reading problem with me?
Is it possible to ask the quesuion for me on my behalf on the forum...?
Best Wishes from cold and damp England
Jim Baumann .......... Spacibo !
summary of issue below:
I am taking a step back for every two forward....
Although it is perfectly reasonable to surmise that the deckhouse colours were the same colour as the sides...
-seeds of doubt have been cast by some of my Krasin e-correspondents , cereberus_jf for one ...
by study of a number of other vessels of the Russian Navy--albeit somewhat earlier naval vessels-that often the deckhouse roofs WERE a different colour...
The build of my models is in danger of a stall...--for lack of info on a key component--the colour of the deck house roofs and it being verifiable...!!
.......the only on-deck photos I have ..are either cluttered up with aircraft--or are too low res to read anythiong from.
This postcard below — in a higher resolution WOULD be useful--I have written-via google translators... to the uploaders on a variety of Russian forums for a higher res version
where in fairness.. the all-grey wartime model has funnels that agree with my findings--ie no cowl-skirt!!
arghhh!
Then again--ALL the plans show a tapering-in-height breakwater that cannot be verified in any photo--
and NONE of the above models appears to depict this correctly ....
The breakwater, according to all the images I have downloaded ..., being virtually constant in height to the deck-edge--and only after a sharp bend and following the deck-edge aft... does it reduce in height ....
I have downloaded--all 362 mb ! - of a documentary film( 1928 ) made of the Krasin Nubile rescue in 1928....
I shall now study this in an endeavour to be able to freeze a frame that will help me out of this turmoil and torture!!
As a sign of life--to prove that this is not imerely dle l speculation
encs some images of progress so far ( all of one month!!!!!!!!!!! )
The white styrene at hull base is to raise the hull when it is in the ice....
Then again--ALL the plans show a tapering-in-height breakwater that cannot be verified in any photo--
and NONE of the above models appears to depict this correctly ....
The breakwater, according to all the images I have downloaded ..., being virtually constant in height to the deck-edge--and only after a sharp bend and following the deck-edge aft... does it reduce in height ....
I have downloaded--all 362 mb ! - of a documentary film( 1928 ) made of the Krasin Nubile rescue in 1928....
I shall now study this in an endeavour to be able to freeze a frame that will help me out of this turmoil and torture!!
As a sign of life--to prove that this is not imerely dle l speculation
encs some images of progress so far ( all of one month!!!!!!!!!!! )
The white styrene at hull base is to raise the hull when it is in the ice....
Evgen> Что там может быть , кто видел ? "Энциклопедия корабля" заманчиво Evgen> но вот может ли набор хороших чертежей уместиться на 287стр ? Evgen> Хотя цена в 930р тоже намекает что там не всё так просто ... Evgen> Кто вкурсе ?!
видел эту книгу в Питере, честно говоря чертежей там не обнаружил, но сама по себе вроде бы содержательная
Добрый день. Если у кого имеется ниже перечисленная информация, то прошу сообщить:
1. Сведения по размерам ЛК "Микула Силянинович".
2. Почему на ледоколах предвоенной постройки таких ка Ермак, Красин и им подобных стрелы судовые краны в одном фиксированном положении?
3. Есть у кого нибудь либо нормальное изображение, либо схема судового крана от вышеперечисленных ледоколов. Практически на всех имеющихся на форуме схемах и чертежах и готовых моделях нет нигде нормального вида кранов. Везде они имеют разную конструкцию даже на разных изображения схемах и моделях одного и того же ледокола.
Я может решусь им заняться (чертежами в смысле) после "Леваневского" тему
надо продолжить наверное ....
Евгений Александрович Добрый День. Я понимаю, что это сообщение было от Вас еще в 2010. Но с тех пор ничего нового не нашел. Хотелось бы узнать как насчет чертежей Микулы Силяниновича? Кстати фотографии этого ледокола присутствуют на странице ЦВВМ. Собственно у меня интерес к нему с этих фотографий и возник.
a.t.> Владимир Владимирович Большое Спасибо за наводку.
Если могу - всегда помогу, может иной раз и повтор...
Но если молчу... то нечем помочь.
Прошу молчание воспринимать как отсутствие мнения и информации, а не как пренебрежение и скаредность
Добрый день.
Если у кого имеется ниже перечисленная информация, то прошу сообщить:
1. Почему на ледоколах предвоенной постройки таких как Ермак, Красин и им подобных стрелы судовые краны в одном фиксированном положении?
2. Есть у кого нибудь либо нормальное изображение, либо схема судового крана от вышеперечисленных ледоколов. Практически на всех имеющихся на форуме схемах и чертежах и готовых моделях нет нигде нормального вида кранов. Везде они имеют разную конструкцию даже на разных изображения схемах и моделях одного и того же ледокола.