[image]

ВМС Болгарии

 
1 31 32 33 34 35 36 37
RU Фагот #05.08.2021 08:57
+
-
edit
 

Фагот

координатор
★★☆
капитан-123 - спасибо!

komuso - есть ли более новая книга?
   92.0.4515.11592.0.4515.115
+
+3
-
edit
 

komuso

втянувшийся

Не уверен но по моему нет.В первье стало очень дорого издаватся книги,интерес к истории Флота не уж так велик и такая книга не откупится.Второе-те моряки которье служили на Флоте 40-80х годов,помнили и имели архивь и писали ети книги уже в другом мире.Их архивь если не утрачень,сейчас находятся в запаснике Музея ВМС и доступ до них сильно ограничен.
Последное что видел ето одна маленкая книжица по болгарской береговой артилерии.Вьпуск 2019 г

Оказьвается что в январе 2021 вьшла и другая книга по болгаской корабельной артилерии.Ее автор полковник Петко Велев к сожелению тоже покойник.

Оказался неправ есть новая(2013 г) книга о Болгарские ВМС
   92.0.4515.10792.0.4515.107
BG TSONYO₃ #13.08.2021 13:09  @Фагот#30.05.2021 18:11
+
+1
-
edit
 

TSONYO₃
tsonyo

старожил
★★★★
Фагот> не совсем ясно, откуда именно была взята эта артиллерийская установка.

По случаю Дня ВМС выпущено второе издание (о первом я даже не подозревал) книги "Морская артиллерия Болгарии 1879 - 1970". Автор - полковник резерва Петко Велев.
На этот раз она сразу появилась в интернет-магазинах... и уже у меня на столе :)

Цитата:

В боях у Негру Вода (в Добрудже) армия пленила одно двуствольное корабельное орудие Д-25 в полубашне, калибром 150 мм, системы Круппа. Его передали береговой артиллерийской обороне Варны и установили на позиции южнее деревни Галата - на месте снятых оттуда 100-мм орудий. Командиром назначен капитан Русинов, до этого командовавший батареей негодных 230-мм мортир.
 


И дана ссылка на источник этой информации - номер архива. Полагаю, там приказ об обустройстве трофейного орудия на позиции и назначения его командира.

Негру Вода (Чернаводэ) - город на Дунае, там расположен знаменитый мост через реку. Наверняка орудие предназначалось для его обороны. Болгарская армия захватила город после тяжелых уличных боев 25 октября 1916 г.
   92.0.4515.13192.0.4515.131
+
-
edit
 

TSONYO₃
tsonyo

старожил
★★★★
komuso> Оказьвается что в январе 2021 вьшла и другая книга по болгаской корабельной артилерии.Ее автор полковник Петко Велев к сожелению тоже покойник.

Я думал ее только что выпустили...
Вот реальная польза от флотских праздников - проводят презентации, где можно многое чего узнать :D
   92.0.4515.13192.0.4515.131
RU Фагот #13.08.2021 22:01  @TSONYO₃#13.08.2021 13:09
+
+1
-
edit
 

Фагот

координатор
★★☆
TSONYO₃, спасибо! Пожалуй эта информация закрывает вопрос. Поправлю заметку в своем ЖЖ.

UPD: хотя вот подумал и глянул ещё раз вот этот сайт Romanian fortifications in Dobrudja На нем указывают, что башня была 120-мм. И здесь Guns captured by the Bulgarian Army in 1915-18 тоже со ссылкой на болгарские архивные данные говорится о том, что захвачена была 120-мм установка

Надо поискать информацию румынской стороны, была ли у них в Чернаводэ 150-мм артиллерия.
   92.0.4515.11592.0.4515.115
Это сообщение редактировалось 13.08.2021 в 22:13
BG TSONYO₃ #16.08.2021 20:13  @Фагот#13.08.2021 22:01
+
-
edit
 

TSONYO₃
tsonyo

старожил
★★★★
Фагот> Надо поискать информацию румынской стороны, была ли у них в Чернаводэ 150-мм артиллерия.

Да, это самое верное решение!
Думаю, что в источнике выше кочует ошибка обработки болгарских архивов...

Здесь тоже 150-мм:

List of Bulgarian military equipment of World War II - Wikipedia

The following is a list of Bulgarian military equipment of World War II which includes artillery, vehicles and vessels. During World War II Bulgaria was a neutral country until 1 March 1941. Then it allied with the Axis Powers until 9 September 1944 and then it aligned with the Allies for the rest of war. On 01.12.1939 the Bulgarian army had 18 256 sabres and 1 059 field knives. On 15.04.1940 the Bulgarian army had 18 298 sabres. The Bulgarian Police gradually eliminated during the 1930s the use of the old sabres by the police officers and by 1940s only the mounted police kept their cavalry sabres (402 by 01.12.1940). //  Дальше — en.wikipedia.org
 
   92.0.4515.13192.0.4515.131
UA ILLUMINATI #26.08.2021 21:24
+
-
edit
 

ILLUMINATI
STORN

аксакал

СМЕЛЫЙ.
Прикреплённые файлы:
 
   
+
+3
-
edit
 

komuso

втянувшийся

Ето с прошлогодньй поход в Средиземное море.Самьй длиньй за все годь службе "Смели" в ВМС-почти 2 месеца.На лодбалке новьй RIB в замену старенкий Ял-6.Кстати ешо в 2010 етот Ял бьл единственьм деревяньм Ял-6 на флоте,и на гребно-ветроходнье соревнования обгонял всех пластиковьх Ял-6.
   92.0.4515.15992.0.4515.159

+
+2
-
edit
 

DDR
DDR 80

аксакал
★★☆
"Капитан I ранг Кирил Халачев" ...
От служивого ...
Дата службы - 1975-78 ...
Прикреплённые файлы:
Garbuzov 75 78 Kiril.jpg (скачать) [1879x1252, 586 кБ]
 
 
   91.091.0

hufden

опытный
★☆
DDR> "Капитан I ранг Кирил Халачев" ...
Вы опровергли этим фото выводы некоторых исследователей о том , что бортовой 350 нёс только его систершип "Генерал Владимир Заимов"

Морски колекции - изследвания :: КОЙ КОЙ Е ПРИ ЩАБНИТЕ КОРАБИ, ПРОЕКТ 589? ::

КОЙ КОЙ Е ПРИ ЩАБНИТЕ КОРАБИ, ПРОЕКТ 589? Историята на военното корабостроене в българските граждански корабостроителни заводи през периода 1944 - 1989 г. е едно от най-слабо проучените направления в историографията на корабостроенето. В значителна степен това се дължи на традиционно труднодостъпната документация за този тип кораби. Нищо чудно, че за проектирането и производството им или изобщо не са публикувани сведения, или са разпространени противоречиви версии. Във връзка с това особено показателен е случаят с двата щабни кораба, построени по проект 589. Позволявам си да насоча вниманието на читателите към тях, защото преди повече от четири десетилетия участвах в проектирането им и имам основание да засегна някои различия, срещани в морскоисторическата литература. Предварително правя обаче уговорката, че макар да ползвам документи от края на 60-те години на миналия век, сиреч източници с висока степен на достоверност, все пак при част от твърденията ми става дума за спомени с всичката произтичаща от това несигурност. На 1 март 1968 г. започнах работа като конструктор в отдел „Механизми” на Научно-изследователския и проектно-конструкторски институт по корабостроене (НИПКИК) във Варна и ми възложиха да отговарям за разработването на техническата документация за корабните валопроводи, както и за закрепването и монтажа на главните двигатели на проектираните в института кораби. През октомври с. г. ми поставиха задачата да изготвя работната документация на корабния валопровод на проект 589 - щабен кораб. Кой е главният конструктор на кораба? Разработването на техническия проект на кораба започва през май 1967 г. и завършва около края на с. г., като негов главен конструктор е инж. Георги В. Тошев. Името му фигурира като главен конструктор на този кораб и в широко известния каталог със сини корици „Институт по корабостроене - Варна” (издаден 1989 г., представя корабите, построени във Варна, Русе и Бургас през периода 1952 - 1987 г.) и така е възприето в морскоисторическата литература. Отлично помня обаче, че работният проект беше изготвен под ръководството на главния конструктор инж. Никола Калудов (1926 - 1987 г.), а имайки предвид тогавашната практика, най-вероятно той е ръководил и авторския контрол от страна на НИПКИК по време на строителството на кораба, респ. под негово ръководство е изработена и отчетната документация по проекта. Колко и какви са главните двигатели? В морскоисторическата литература от 2003 г. (книгата „Българските военни кораби” от Илия Тодоров, с. 215) досега е прието, че щабният кораб по пр. 589 има три дизелови двигателя 30 Д с обща мощност 7500 к. с. и три гребни винта. Според синия каталог от 1989 г. (с. 66) главните двигатели са само два тип Д 23/30 с единична мощност 2500 к.с. при 780 об./мин. Според документа № 589-024-07 „Изчисления на валопровода” от техническия проект (6 октомври 1967 г.), корабът има само два главни двигателя тип 40 Д с ефективна мощност по 2200 к.с. при 750 об./мин., т.е. обща ефективна мощност 4400 к.с. Тъкмо този тип е заложен, защото за прототип на щабния кораб са служили малките противоподводникови кораби (съветският проект 201 М), постъпили на въоръжение във Военноморския флот през 1963 г., а те имат три главни двигателя тип 40 Д. По онова време поради специалното предназначение на кораба и като млад конструктор нямах представа нито за прототипа на пр. 589, нито за избора на два главни двигателя вместо три. От друга страна, съмнявам се тази промяна да е направена от главния конструктор на техническия проект, т. к. по правило подобно принципно проектантско решение се предопределя още от възложителя с техническото задание за проекта. Всички изчисления са правени при единична ефективна мощност на главните двигатели 2200 к.с. при 750 об./мин., а валопроводите са два, като този на десния борд е по-къс. Освен това корабът е двувинтов, а не тривинтов. Не си спомням при изготвянето на работния проект на машинното отделение да е правена смяна на типа на двигателите, нито пък да е променяна концепцията на главната енергетична уредба и вместо два да са поставени три главни двигателя. Каква е скоростта на щабния кораб? В морскоисторическата литература от 2003 г. (книгата „Българските военни кораби” от Илия Тодоров, с. 215) досега е прието, че щабният кораб по пр. 589 има скорост 28 възела. Според документа № 589-024-07 „Изчисления на валопровода” скоростта е 20 възела. Тази скорост изглежда по-логична, като се отчете фактът, че прототипът (проект 201 М) има скорост 28 възела при мощност 7500 к.с., докато при приблизително същите основни размери на корпуса щабният кораб има само 4 400 к.с. Кой е производителят? В литературата битуват две версии: ККЗ „Иван Димитров” - Русе (днес „Русенска корабостроителница” АД) или ККЗ „Илия Бояджиев” - Бургас (днес „Бургаски корабостроителници” АД). Възможно е поне за първия кораб да са верни и двете версии, т.е. той да е спуснат на вода в Русе, а достройката да е извършена в Бургас. По онова време бях предвидил центровката на валопроводите да се извърши по динамометричния метод, т.е. //  morskivestnik.com
 
Прикреплённые файлы:
350.jpg (скачать) [1500x584, 1,09 МБ]
 
 
   92.0.4515.15992.0.4515.159
+
+3
-
edit
 

komuso

втянувшийся

DDR>> "Капитан I ранг Кирил Халачев" ...
hufden> Вы опровергли этим фото выводы некоторых исследователей о том , что бортовой 350 нёс только его систершип "Генерал Владимир Заимов"
hufden> 404 Not Found
Информация о МРК(мальй развед корабль) проект 589 очен скудна(до последнего они считались секретньми) и по етому в интернете много неточности.Путаница с номерам.Когда их приняли на Флоте,у них номера бьли-"Генерал Владимир Заимов"-350,"Капитан I ранг Кирил Халачев"-351."Генерал Владимир Заимов" бракован и сдан на слом в 1989 г.Тогда и "Кирил Халачев" принимает ево номер и от 351 становится 350.Фото уважаемого DDR сделано в ВМБ "Атия",где то между 1991 и 1993-на втором плане видна фрегата "Смели"-она принята на вооружение в декабре 1990 а "Кирил Халачев" снят с списки Флота в 1993 и сдан на слом в 1994.
   92.0.4515.15992.0.4515.159
+
-
edit
 

kwlw

новичок
Фагот>> не совсем ясно, откуда именно была взята эта артиллерийская установка.
TSONYO₃> По случаю Дня ВМС выпущено второе издание (о первом я даже не подозревал) книги "Морская артиллерия Болгарии 1879 - 1970". Автор - полковник резерва Петко Велев.
TSONYO₃> На этот раз она сразу появилась в интернет-магазинах... и уже у меня на столе :)

TSONYO, pаз уж обладаете этой книгой - есть просьба: не могли ли вы взглянуть на страницу 33 и посмотреть есть ли там некое описание про Крондштатские береговые пушки 10дм/45 калибров образца 1895г. , которые через Ковно, попали в береговую артиллерию Варны? На месте они получили обозначение 250мм брегово оръдие Д/45. Просто есть цитата, непонятно из потолка - или из этой книги.
   77
+
+1
-
edit
 

TSONYO₃
tsonyo

старожил
★★★★
kwlw> TSONYO, pаз уж обладаете этой книгой - есть просьба

Вероятно Ваша цитата из другой книги (мне неизвестной). На стр. 33 в этой нет ничего такого.
Есть на стр.27, посередине:
Прикреплённые файлы:
20210919_175732.jpg (скачать) [3468x4624, 1,06 МБ]
 
 
   93.0.4577.8293.0.4577.82
BG TSONYO₃ #19.09.2021 18:25  @TSONYO₃#19.09.2021 18:01
+
+2
-
edit
 

TSONYO₃
tsonyo

старожил
★★★★
TSONYO₃>

...и фото:
Прикреплённые файлы:
20210919_182137.jpg (скачать) [3468x4624, 1,19 МБ]
 
 
   93.0.4577.8293.0.4577.82
+
+1
-
edit
 

kwlw

новичок
kwlw>> TSONYO, pаз уж обладаете этой книгой - есть просьба
TSONYO₃> Вероятно Ваша цитата из другой книги (мне неизвестной). На стр. 33 в этой нет ничего такого.
TSONYO₃> Есть на стр.27, посередине:

Спасибо вам огромное!!! Может в старом издании была другая нумeрация страниц. Интересовала именно баттарея Горна Трака. Всё совпадает.
   77
?? Анатолий #19.09.2021 19:21
+
+1
-
edit
 
.
Прикреплённые файлы:
 
   77
Это сообщение редактировалось 20.09.2021 в 07:25
+
+1
-
edit
 

komuso

втянувшийся

Бивший УК "Никола Вапцаров"
Прикреплённые файлы:
P1120552.jpg (скачать) [1600x1200, 696 кБ]
 
 
   94.0.4606.8194.0.4606.81
+
+3
-
edit
 

komuso

втянувшийся

"Протео"
Прикреплённые файлы:
P1010313.JPG (скачать) [2560x1920, 2 МБ]
 
 
   94.0.4606.8194.0.4606.81
+
+4
-
edit
 

komuso

втянувшийся

КСР 'Кап.I ранг Димитър Добрев"
Прикреплённые файлы:
P1010311.JPG (скачать) [2560x1920, 2 МБ]
 
 
   94.0.4606.8194.0.4606.81
+
+2
-
edit
 

komuso

втянувшийся

Танкер 'Балчик"
Прикреплённые файлы:
P1010310.JPG (скачать) [2560x1920, 2,1 МБ]
 
 
   94.0.4606.8194.0.4606.81
+
+4
-
edit
 

sahureka

опытный

komuso> "Протео"


Долгая история этого корабля, который был спущен на воду впервые незавершенным в Италии в 1943 году, захвачен немцами, потоплен немцами в Триесте перед капитуляцией, отремонтирован англичанами и передан Югославии, возвращен Италии, что завершило постройки и в 1951 году он вошел в состав флота.
также участвовал в съемках
 


участвовал в фильме U571, модифицированном для роли немецкого эсминца Z-49.
фильма U571, оснащенного немецким эсминцем Z-49.
 


Подаренный Италией, он до сих пор плавает на болгарском флоте :)
   95.0.4638.5095.0.4638.50
+
+4
-
edit
 

komuso

втянувшийся

"Протео"вместе с буксир "Христо Ботев" самье старье корабли болгарских ВМС."Христо Ботев" бивший немецкий речной тральщик,построен в 1944 г.Заброшен немцьм при отступление,единственное болгарское судно участвало в параде в Виене 5 мая 1945 г.Потом участвал в разминирование Дуная .В 1949 препазирован на Черное море и входит в составе 18 дивизиона спомагательньх кораблей.Единственьй из болгарских кораблей носитель гвардейского флага.
Прикреплённые файлы:
P1000566.JPG (скачать) [2560x1920, 1,68 МБ]
 
 
   94.0.4606.8194.0.4606.81
+
+2
-
edit
 

Capt(N)

Старожил
★★★★★
Дръзки сегодня утром в Босфоре курсом на СЗМ

   
RU Вованыч #11.12.2021 20:57  @Capt(N)#27.10.2021 10:06
+
+2
-
edit
 

Вованыч

старожил
★★★
Capt(N)> Дръзки
Прикреплённые файлы:
FGAX1Q2XIAAusZJ.jpg (скачать) [4096x2315, 1,23 МБ]
 
 
   96.0.4664.9396.0.4664.93

AD Реклама Google — средство выживания форумов :)
UA ILLUMINATI #17.01.2022 16:51
+
-
edit
 

ILLUMINATI
STORN

аксакал

"ПРИБОЙ"(63).
Прикреплённые файлы:
-1626708992.jpg (скачать) [1080x1080, 267 кБ]
 
 
   
1 31 32 33 34 35 36 37

в начало страницы | новое
 
Поиск
Поддержка
Поддержи форум!
ЯндексЯндекс. ДеньгиХочу такую же кнопку
Настройки
Твиттер сайта
Статистика
Рейтинг@Mail.ru