Zorro> Повреждения от атаки камикадзе на USS New York (BB-34), 14 апреля 1945 года.
Повреждённый камикадзе Vought OS2U Kingfisher на катапульте USS New York (BB-34). Okinawa, 14 апреля 1945 года.
USS Franklin D. Roosevelt (CV 42) был способен, когда был введен в эксплуатацию в октябре 1945 года, перевозить 137 самолетов - первый рейсовый вылет. 135 самолетов... состоящих из F4U-4 Corsairs, SB2C Helldivers и F6F-5P Hellcats, авиакрыла CWG(CAG)-75.
Некоторые зрители скептически отнеслись к ранней вместимости самолетов класса CV "Мидуэй", когда запустили серию исторических фотографий о классе кораблей - так что эта фотография должна предоставить то, что необходимо для проверки способности перевозить до 137 самолетов.
Резервный флот эскадренных миноносцев США, Атлантика - 4-этажные эсминцы класса "Клемсон", 1930-е годы.
Из тезисов следует, что пятьдесят (50) эсминцев были предоставлены Великобритании в обмен на базовые объекты и права на Бермудские острова по всему Карибскому морю.
Большинство активированных эсминцев не завершали восстановление до 1943 года, к тому времени их полезность стала менее важной из-за успехов союзников против подводных лодок в том году.
К январю 1945 года военно-морской флот насчитывал 61 045 судов всех типов, включая 23 линкора, более 100 авианосцев, 59 крейсеров, 425 эсминцев, 400 эсминцев сопровождения, 237 подводных лодок и 54 000 десантных кораблей и штурмовых кораблей. И... 37 000 самолетов.
Ныряли на остатки кораблика LCI(L) на острове Аскольд.
Ну по мелочи артефакты , нашел счетверенный блок роликов для тросовой проводки. Бронзовый, например, краны всякие и тд. От кораблика осталось только кусок днища. а недавно тайфуном его вымутило из камней и передвинуло. Кусок днища ТО, заваленный запчастями..
Ранее , лет 8 назад днище уже было "обкусано" водолазами -металлистами, поподнимали много чего, винты с валами вытащили.
Вопрос - какая была машина на этих корабликах?
2 ВИШ - понятно, винты вытащены ранее, видел их. Дизелей 4, а далее вопрос- у него было электродвижение?
В инете непонятно, видео есть, не очень информативное, но похоже на неплохой такой ГРЩ ..
LCI713 WW2 Landing Craft tour Welcome aboard for a 42 minute tour of WW2 Veteran Landing Craft LCI 713. See the inside and out from stem to stern of the restored 158 ft long 200 ton Landing Craft Infantry, USS LCI713. Built at Geo Lawley and Sons Shipyard in Neponset, Mass in late 1944, the 713 saw action in the Pacific as part of Flotilla 24, making combat landings at Zamboanga, RPI, and Brunei Bay, Borneo.
The President of the United States takes pleasure in presenting the PRESIDENTIAL UNIT CITATION to the
UNITED STATES SHIP AARON WARD
for service as set forth in the following
CITATION:
"For extraordinary heroism in action as a Picket Ship on Radar Picket Station during a coordinated attack by approximately twenty-five Japanese aircraft near Okinawa on May 3, 1945. Shooting down two Kamikazes which approached in determined suicide dives, the U.S.S. AARON WARD was struck by a bomb from a third suicide plane as she fought to destroy this attacker before it crashed into her superstructure and sprayed the entire area with flaming gasoline. Instantly flooded in her after engineroom and fireroom, she battled against flames and exploding ammunition on deck and, maneuvering in a tight circle because of damage to her steering gear, countered another coordinated suicide attack and destroyed three Kamikazes in rapid succession. Still smoking heavily and maneuvering radically, she lost all power when her forward fireroom flooded under a seventh suicide plane which dropped a bomb close aboard and dived in flames into the main deck. Unable to recover from this blow before an eighth bomber crashed into her superstructure bulkhead only a few seconds later, she attempted to shoot down a ninth Kamikaze diving toward her at high speed and, despite the destruction of nearly all her gun mounts aft when this plane struck her, took under fire the tenth bomb-laden plane, which penetrated the dense smoke to crash on board with a devastating explosion. With fires raging uncontrolled, ammunition exploding and all engine spaces except the forward engineroom flooded as she settled in the water and listed to port, she began a nightlong battle to remain afloat and, with the assistance of a towing vessel, finally reached port the following morning. By her superb fighting spirit and the courage and determination of her entire company, the AARON WARD upheld the finest traditions of the United States Naval Service."