Моята първа ракета с епоксидно гориво
След 5-месечни опити и тестове на горивата от типа RNX , реших че е време за реални полети!
Ракетата
“ЕВРОПА”
е с следните характеристики
Височина-770мм
Диаметър на корпуса – 49мм
Маса без двигателя – 430г
Стартова маса – 1040г
Спаителна система – няма!
Двигателя М – 05
Корпус и супло изработени от Ст 40Х:
Вътрешен диаметър – 36мм,външен – 42мм
Суплото се свързва с корпуса чрез резба уплътнена с тефлонова лента!
Маса без горивото – 435г
Гориво с маса 120г и състав: KNO3-70%, Fe2O3-8%, Смола АП1- 20,7%,втвърдител – 1,3%
Горивния заряд е с форма на тръба с размери D=34,5мм/8,2мм и L=76mm,бронирана в двата края с картонени шайби(дебелина на картона 0,5мм) залепени с 5-минутна епоксидна смола.
Kn = 910
Времето се оказа много подходящо за ракетни стартове t=25*C и много слаб вятър
За направляваща използвах стоманена пръчка с дължина 1200мм и диаметър 5мм
След запалване на двигателя последва отделянето на черно-сив дим и след 1,5сек
с силен звук ракетата излетя почти идеално вертикално!
Височината на полета се определя по времето на падане на ракетата:
h=t/2 x 9,81
Височината дистигната от ракетата “ЕВРОПА” на 9.05.2004г е 540м!
Ракетата се приземи максимално твърдо
на ~35м от старта!
Двигателя не беше дал никакви утечки на газове.Твърдия остатък в двигателя е 5,8% от масата на горивото.
С този полет вече напълно реално може да се твърди че нашата българска смола АП1 е напълно годна за горива с KNO3!!!