«Океан» залишився без українських замовлень
«ЗАМОРОЖЕНі» ЗАМОВЛЕННЯ СТАЛИ ЗВИЧНИМ АТРИБУТОМ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ СУДНОБУДІВНИКІВ, КОТРІ ПЕРЕЖИВАЮТЬ НЕ НАЙКРАЩІ ЧАСИ
Серія балкерів типу «Панамакс» була єдиним великим замовленням, яке вітчизняна верф виконувала для українського замовника. Контракт на будівництво головного судна серії — «Київ» (замовлення № 501) — було підписано ще в листопаді 1994 року. Президент Леонід Кучма, який спостерігав через рік за виведенням судна з доку, зобов’язав керівництво ЧМП підписати контракти ще на два судна — замовлення № 502-503. Однак уже під час добудовування першого балкера виникли значні проблеми з фінансуванням, через що роботи декілька разів консервувалися, а передача балкера ЧМП відкладалася і була здійснена тільки в квітні нинішнього року. Будівництво наступного балкера, на якому поки що споруджено частину корпусу, пароплавство, як виявилося, не в змозі завершити. Тож «Океан» в односторонньому порядку ухвалив рішення про розірвання контракту.
Як розповів кореспондентові «Дня» директор суднобудівного заводу «Океан» Микола Романчук, нині ведуться переговори про добудування замовлення № 502 для німецької компанії МРС, із якою укладено контракт на будівництво чотирьох аналогічних балкерів типу «Панамакс» (іще шість — в опціоні). Утім, попри те, що контракт із німцями підписано ще півтора року тому й є домовленість з Ексімбанком Японії про надання кредитної лінії в $125 мільйонів, корабели не можуть розпочати його виконання через складну процедуру отримання урядових гарантій під цей контракт.