Bredonosec>>успел раньше
ED> Не. Там смысл другой. практически противоположный. По причине отсутствия ключевого слова.
не-а )) ключевое слово - ответственнен ))
А ограничение - сие как раз НЕ ключевое, бо является одной из переменных деталей
& subject to conditions )
This information notice summarizes the Montreal Convention liability rules
Compensation in the case of death or injury
There are no financial limits to the liability for a passenger's injury or death. For damage up to 100.000 SDRs the air carrier cannot contest claims for compensation. Above that amount, the air carrier can defend itself against a claim by proving that it was not negligent or otherwise at fault.
http://www.croatiaairlines.com/Default.aspx?tabid=2058
Advance payments
If a passenger is killed or injured, the air carrier must make an advance payment to cover immediate economic needs, within 15 days from the identification of the person entitled to compensation. In the event of death, this advance payment shall not be less than 16.000 SDRs.
наверно достаточно однозначно звучит?
кто по англ не ням-ням -
Не существует финансовых лимитов ответственности перевозчика за ранение или смерть пассажира. За повреждения до 100 000 сдр перевозчик не имеет права оспаривать компенсации. Свыше данного обьема перевозчик может защищаться, доказывая, что он не был беспечен или как-то иначе виновен.
Типа, презумпция виновности
At Community level, and to ensure a uniform system, Regulation (EC) No
2027/97 imposes unlimited liability on Community air carriers in the event of death or injury to passengers. This Regulation was amended by Regulation (EC) No
889/2002, which applied the rules of the Montreal Convention to all flights, whether domestic or international, operated by Community air carriers.
(С)
Air Carrier Liability in the Netherlands | Netherlands Law Firm Kernkamp Advocaten
и по ссылке -
The
liability of an air carrier (air transport undertaking) for damage sustained by a passenger or a passenger's baggage
in the event of an accident cannot be subject to any financial limit defined by law, convention or contract.
The
carrier can be discharged of his liability
only by proving that the damage was
caused by the negligence of the injured or deceased passenger.
тут еще более акцентировано:
ответственность не может быть лимитирована законом, контрактом, конвенцией. Перевозчик может быть освобожден только доказав, что повреждения возникли из-за беспечности раненого или погибшего пассажира.
Ню, ))
Так кристобаль хозевич или штандартенфюрер?
))