Дем> А она и не вылетала вперёд - где-то через полминуты после отрыва воздухозаборник просто рассыпался от вибраций и набегающего потока.
Дем> Чё-то там они напахали с конструированием...
Если точнее, то:
Коллеги, я это не к тому, что я придираюсь к новости, но никакого взрыва НЕ БЫЛО. Отсоединилась одна лопатка вентилятора, inlet cowl стал разрушаться и перемалываться вентилятором и эти кусочки, в том числе, попали в фюзеляж.
In a second media briefing in the late evening the NTSB reported one fan blade, #13 of 24, was broken right at the hub and had separated, the preliminary examination revealed there is evidence of metal fatigue right where the blade separated. There had been no engine fire, there is no evidence of an engine fire, however, it is known there was an engine fire warning, it is possible and even likely the fire wire activated when the fan blade separated. The Captain was a female, the first officer a male, they did an excellent job. The crew elected to land with the flaps at 5 degrees over controllability concerns. A piece of the engine cowling was found on the ground about 60nm northwest of Philadelphia.