dagger> ... Не могу ничего найти по водолазному судну А-51 Līdaka, . Аналогично КA-13 Roze и KA-05 Gauja - фоток ни у кого случаем нету?
Фоток нет, а словами так :
1992. gadā Jūras spēkiem tika nodots projekta "1896 БФ" 1970. gadā būvētais kuteris A- 101 "Gefest", ko pārsauca par ūdenslīdēju kuteri A- 51 "Līdaka"
В 1992 г был передан катер проекта 1896БФ постройки 1970г, А-101 Гефест, переименованный в A- 51 "Līdaka"
По KA-05 "Gauja" вкратце так : это бронекатер проекта 161 постройки 1944 года. Числился за ДОСААФ и был вроде как вполне ничего. На заре независимости его решили отремонтировать и ввести в строй. Но начатое без большого ума переоборудование привело к резкому снижению остойчивости и в конце концов от идеи ввода в строй отказались, в 1995 г был списан и использован как мишень.
Если по-латышски читаете, то вот :
Jūras spēku bilancē skaitījās reida bruņukuteris KA-05 "Gauja". Šī kuģa stāsts ir dēvējams pēc pazīstamā latviešu seriāla nosaukuma "Neprāta cena". Līdz 1991. gada ziemai Rīgas ostā bāzējās Otrā pasaules kara laikā- 1944. gadā būvēts projekta пр 161 bruņukuteris- artilērijas monitors, kas piederēja padomju laiku varenai militarizētai sporta iestādei ДОСААФ (3). Uz šā tipa kuģiem bija divi tanku T- 34 grozāmie torņi ar lielgabaliem. Viens priekšā, otrs aizmugurē. Uz "Gaujas" aizmugurējais lielgabals bijis demontēts. Kuģis tika izmantots ūdenslīdēju vajadzībām. No vairākiem avotiem dzirdēts, ka kuģis esot bijis darba kārtībā, taču atceros publikāciju 1991. gadā toreizējā laikrakstā, ja nemaldos "Neatkarīgā Cīņa", kurā bija aprakstīta Latvijas karoga uzvilkšana uz kuģa un tā vilkšana uz iespējamo remonta vietu. Tāpēc subjektīvi spriežot, visticamāk, ka kuģis nav bijis darba kārtībā. Visiem zināmo spiedīgo materiālo apstākļu dēļ bez kuģiem esošie Latvijas militāristi nolēma kuģi pārbūvēt un nodot topošo Jūras spēku rīcībā. Kuģiem esot uzlikti ģeneratori, mēģināts to atvieglot, noņemot daļu bruņējuma- komandtiltiņu, kurš esot svēris turpat 15 tonnu. Taču kā mēļoja zinātāji, šāda tipa bruņukuteri pēc svara samazināšanas, zaudē arī iegrimi un līdz ar to tie zaudē stabilitāti manevrēšanas laikā. Līdz ar šo pagalam nepārdomāto pārbūvi, neglābjami tika zaudēts arī vēsturisks objekts, jo kā izrādās šāda tipa bruņukuteri ir saglabājušies tikai dažos eksemplāros. Konkrēti bruņukuteris "Gauja" Otrā pasaules kara laikā esot aktīvi piedalījusies karadarbībā PSRS Baltijas Kara flotes sastāvā pie Viborgas. Lai vai kā, šim kuģim bija jāstāv muzejā, nevis jāmēģina to pārbūvēt. Rezultātā "Gauja" Jūras spēku sastāvā nekādus uzdevumus nepildīja un vēlāk 1995. gadā tika norakstīts, un izmantots kā mērķis šaušanas mācībām
А вообще об истории современного латв. флота интересно написано здесь
Какие у нас люди - все знают !
, пока пост писал, уже 2 ответа...