Chris Ferguson, Boeing: plan to start CST-100 parachute tests, dropping test article from balloon at 40,000 ft, in about week. #AIAASpace
— Jeff Foust (@jeff_foust) September 14, 2016
Ferguson: five landing sites for CST-100: Dugway Proving Ground in Utah, 2 at White Sands, 1 in Ariz., and Edwards AFB in Calif. #AIAASpace
— Jeff Foust (@jeff_foust) September 14, 2016
Ferguson: pad abort test a big deal; fingers and toes crossed for it. Planned for end of next year. #AIAASpace
— Jeff Foust (@jeff_foust) September 14, 2016
Ferguson says that under current schedule, CST-100 will be ready for commercial services for NASA in mid-2018. #AIAASpace
— Jeff Foust (@jeff_foust) September 14, 2016
Ferguson: our schedule is “very aggressive” but we’ll fly when we’re ready and when vehicle is safe. #AIAASpace
— Jeff Foust (@jeff_foust) September 14, 2016
Ferguson: we determined other testing was sufficient for in-flight aborts, so don’t need to do actual in-flight abort test. #AIAASpace
— Jeff Foust (@jeff_foust) September 14, 2016
Next generation training has astronauts learning to fly @BoeingDefense's CST-100 #Starliner spacecraft @NASA_Johnson https://t.co/4LcbaUWwJq pic.twitter.com/1RobyM6iYs
— NASA (@NASA) September 29, 2016
UPDATE: @ULALaunch and @BoeingDefense modified #AtlasV for #CST100 #Starliner flights. For more: https://t.co/uct7veHNun pic.twitter.com/fqr9Wt6DRb
— NASA Commercial Crew (@Commercial_Crew) October 13, 2016
#Starliner’s launch abort engines are being designed and tested to maximize thrust build-up, while minimizing overshoot during start up. pic.twitter.com/rqGXTnOhRi
— NASA Commercial Crew (@Commercial_Crew) October 19, 2016
Starliner, @BoeingDefense's new @Commercial_Crew spacecraft to @Space_Station, prototype tested: https://t.co/q3MW6mjj7J #LaunchAmerica pic.twitter.com/ahLvKRnH3g
— NASA (@NASA) October 24, 2016
Test dummies provide data for #Starliner seat design. Read how testing prepares for our @Space_Station crew flights: https://t.co/kzIEvSOKtu pic.twitter.com/fuUmGbRbd8
— NASA Commercial Crew (@Commercial_Crew) May 25, 2017
Crewed Starliner test flight could slip to 2019 https://t.co/IR3Xq21MDb pic.twitter.com/7SwgpJk5Vy
— SpaceNews (@SpaceNews_Inc) September 27, 2017
These are the booster fuel tanks for the Orbital Flight Test of the #AtlasV #Starliner in August. The booster is now in final assembly, and the OFT Centaur has completed pressure testing. #LaunchAmerica @BoeingDefense https://t.co/VkGxCLX7Ap pic.twitter.com/mAAddwYt94
— ULA (@ulalaunch) January 4, 2018
LIVE: Watch @CNBC's @MorganLBrennan at 11:50am ET on @SquawkAlley inside the #Starliner factory on @NASAKennedy with our #BoeingSpace crew, @Astro_Ferg and a space fleet under construction. MORE: https://t.co/epGVQYgjiu pic.twitter.com/0kN8ZRVsDo
— Boeing Defense (@BoeingDefense) March 15, 2018
Boeing Mission Operations (MO) continues to prepare to fly the first #Starliner test flight later this year for @BoeingDefense. As part of our prep, we’ve created our MO patch for that Orbital Flight Test (OFT) mission. pic.twitter.com/fnAizzCCQD
— Ed Van Cise (@Carbon_Flight) April 3, 2018
МОСКВА, 14 августа. /ТАСС/. Первый полет космического пилотируемого корабля Starliner компании Boeing без экипажа перенесен на сентябрь. Об этом говорится в ежеквартальном отчете Ракетно-космической корпорации (РКК) "Энергия", опубликованном в среду.
"Испытательный беспилотный полет корабля Starliner (CST-100) компании Boeing (со стыковкой с МКС) перенесен с августа 2019 года на сентябрь 2019 года", - говорится в отчете.
В РКК уточнили, что первый пилотируемый полет запланирован на ноябрь 2019 года. При этом, отметили в корпорации, "существует вероятность дальнейшего переноса запусков кораблей обеих компаний [в том числе Crew Dragon компании SpaceX] в связи с необходимостью проведения испытаний САС [система аварийного спасения] на участке максимального скоростного напора и парашютной системы перед началом штатной эксплуатации".
В 2019 году возможны полеты кораблей к МКС в беспилотном режиме, считают в РКК "Энергия".
Touchdown! @BoeingSpace completed its Pad Abort Test designed to verify that the #Starliner spacecraft's systems will protect @Commercial_Crew astronauts in the unlikely event of an emergency prior to liftoff. Learn more about today's test: https://t.co/JjjgtGxaZL pic.twitter.com/hyLu96G5e0
— NASA (@NASA) November 4, 2019
"Что касается инцидента с кораблем Starliner, то на основе имеющейся информации можно лишь предполагать, что один из трех основных парашютов не вводился в действие (возможно, речь идет об отказе мортиры (специального устройства выброса парашюта - ред.) или имитации отказа мортиры), и аппарат снижался на полностью раскрытых двух основных парашютах. На видеоматериалах следов третьего парашюта не обнаруживается", - рассказал он.
По словам эксперта, имитация отказа мортиры могла быть выполнена для искусственного создания экстремальных условий работы парашютной системы по нагрузкам и скоростному напору. "Но заключить, идет ли речь об отказе парашюта и спланировано ли это в рамках программы испытаний или стало следствием нештатной работы мортиры, не представляется возможным без более полной информации о самой программе и целях испытаний", - указал Качалов.