Реклама Google — средство выживания форумов :)
«…мысль людей преобразуется не влиянием разума. Идеи начинают оказывать своё действие только тогда, когда они, после медленной переработки, …проникли в тёмную область бессознательного, где вырабатываются… мотивы наших поступков. После этого сила идей очень значительна, потому что разум перестаёт иметь власть над ними. Убеждённый человек, над которым господствует какая-либо идея, религиозная или другая, неприступен для рассуждений, как бы основательны они ни были… Старая идея даже тогда, когда она не более чем слово, мираж, обладает магической властью. Так держится это наследие отживших идей, мнений, условностей, хотя они не выдержали бы малейшего прикосновения критики… Критический дух составляет высшее, очень редкое качество, а подражательный ум представляет весьма распространённую способность: громадное большинство людей принимает без критики все установившиеся идеи, какие ему доставляет общественное мнение и передаёт воспитание» [Густав Лебон. Психология народов и масс. С.-Пб., 1896.].
Another troubleshooting effort that required considerable attention concerned a manufacturing sequence for the injectors. Unhappily, the problem appeared after a number of engine deliveries to the Boeing Company, the contractor for the S-IC first stage of the Saturn V. The injector incorporated multiorificed copper fuel and oxidizer rings, held by steel lands (rings) installed in a stainless steel body. To attach the copper rings to the steel lands of the injector body, workers performed a brazing operation. As test runs on R&D engines accumulated more and more time, the brazed bond joint failed, with very bad separation between the copper rings and steel lands. Analysis of all prior engine deliveries disclosed similar minute failures. In a somewhat elegant solution, new procedures called for replacements using gold-plated lands to offer a superior bonding surface during brazing. During the spring and summer of 1965, this investigation involved considerable testing and metallurgical analysis, not only to pinpoint the problem, but to confirm the effectiveness of the new procedures. Finally, several engines had to be retrofitted with the new "gold-plated" injectors chapter 4