LLRV и LLTV - причины аварий

 
RU Yuri Krasilnikov #21.10.2008 18:56
+
-
edit
 

Yuri Krasilnikov

аксакал

То там, то тут у опроверганцев вылезает та идейка, что LLTV/LLRV был страшно нестабильным, недаром 3 из 5 разбились. Однако причины известны. Это не нестабильности аппаратов и не ошибки пилотов. Цитирую Clavius: Vehicles - lunar landing training vehicle

Two vehicles were built to train the Apollo astronauts to fly the lunar module. The Lunar Landing Research Vehicles (LLRV) was designed at NASA's Dryden Flight Research Center. Bell Aircraft produced and delivered two of them to NASA. The lessons learned from these vehicles were applied toward the more advanced Lunar Lander Training Vehicles (LLTV), three of which were built.

LLRV no. 1, piloted by Neil Armstrong, crashed in May 1968 when the helium pressurization system for the steering jets failed, leaving Armstrong no way to control the vehicle. This was not because the vehicle was too unstable to control, or because Armstrong was a poor pilot. This is like driving your car down the freeway and having the steering wheel come off in your hands. You will crash in that situation, and it's not because cars (in general) can't be steered — it's because a mechanical failure caused your car to lose control in that particular instance.

There were two other crashes: two of the LLTVs crashed, one in December 1968 and the other in January 1971. These too were caused by technical failures. They used state-of-the-art fly-by-wire technology, and it did not always work perfectly. This is why the vehicles were equipped with ejection seats.

By April 1966 the LLRV had already performed more than 100 successful flights (Fig. 2). Conspiracists generally refer only to Armstrong's crash and imply that this was the typical outcome of an LLRV flight. On the contrary, the typical outcome was a safe, successful landing. A fleet of experimental aircraft that can perform hundreds of times over several years with only three serious crashes is not inherently dangerous, unstable, or unflyable. To imply otherwise is to ignore a great deal of fact.

It is important to understand that these vehicles were not built as prototypes for the lunar module. A prototype is built to test the technology that will go into the final version, whether everything fits together, and to determine how it can be built on an assembly line. The LLTVs and LLRVs were built to reproduce for the pilot, as best as could be determined in advance, the "feel" of flying the lunar module using whatever ad hoc technology had to be included to do that in an earth environment.
 

A Lannister always pays his debts.  
+
-
edit
 

Sidorov

опытный

"It is important to understand that these vehicles (LLTVs and LLRVs) were not built as prototypes for the lunar module. A prototype is built to test the technology that will go into the final version, whether everything fits together, and to determine how it can be built on an assembly line."

Хотелось бы узнать, а какие же собственно прототипы ЛМ были созданы?

Я таких не знаю... может знатоки помогут?
Из тех, кто активно верит в астронавтов на Луне, не все только лишь болваны... далее смотри постулат Сидорова  7.07.0
+
-
edit
 

Sidorov

опытный

В чём тут дело...

По всем признакам, получается, что американцы создали ЛМ - аппараты ПРИНЦИПИАЛЬНО нового типа, способные на ракетной струе в вертикальном положении перемещаться горизонтально - практически на пустом месте, без опыта создания таких аппаратов вообще в любом виде, в любое время то строительства ЛМ.

Может ли подобное быть?

Конечно же нет!

И это ещё одно неопровержимое доказательство абсурда полётов астронавтов на Луну...
Из тех, кто активно верит в астронавтов на Луне, не все только лишь болваны... далее смотри постулат Сидорова  7.07.0
+
-
edit
 

Sidorov

опытный

Вот ветки,
в которых я разбирал невозможность признания реальными ЛМ программы Аполлон:


Как все ШЕСТЬ прилунений ЛМ пришлись на ПЛОСКУЮ поверхность?

Конкурс "Вызов аналога лунного посадочного аппарата" - ЗАЧЕМ?

7 дней 3 парня сидят в неизвестной пыли или как?

НАСА начало делать ЛМ, не зная толщину слоя лунной пыли?

Конкурс "Вызов аналога лунного посадочного аппарата" - ЗАЧЕМ вторая попытка

Как можно убедиться, местные активно верующие в лунные прогулки, ничего не могли противопоставить моим доводам.
Всё что они могут делать - это "не понимать" о чём я пишу и лично меня оскорблять.

Такое непорядочное поведение, даёт время верующим дожить на форуме до Дня Знаний... Когда само NASA заявит о своём нелетании на Луну.
Из тех, кто активно верит в астронавтов на Луне, не все только лишь болваны... далее смотри постулат Сидорова  7.07.0
AD Реклама Google — средство выживания форумов :)
BG class #30.11.2008 17:48  @Yuri Krasilnikov#21.10.2008 18:56
+
-
edit
 

class

опытный

Y.K.> То там, то тут у опроверганцев вылезает та идейка, что LLTV/LLRV был страшно нестабильным, недаром 3 из 5 разбились. Однако причины известны. Это не нестабильности аппаратов и не ошибки пилотов. Цитирую Clavius: Vehicles - lunar landing training vehicle

Надо признать, что в вакууме апараты будут держатся стабильнее.
 6.06.0

в начало страницы | новое
 
Поиск
Настройки
Твиттер сайта
Статистика
Рейтинг@Mail.ru