[image]

Българската следа :)

 
1 18 19 20 21 22 36

RocKI

опытный

-VMK->> Проведох 2 теста за скорост на горене...
-VMK-> Вида на тестовите заряди и видео от теста с катализатор 100м2:

У меня тоже получалось около 5мм/с, точнее 4,9 мм/с. Но я не понимаю, в чем разница этого катализатора и того, что давал (у vega, кажется) 8 мм/с ?
   7.07.0

-VMK-

опытный

-VMK->>> Проведох 2 теста за скорост на горене...
-VMK->> Вида на тестовите заряди и видео от теста с катализатор 100м2:
RocKI> У меня тоже получалось около 5мм/с, точнее 4,9 мм/с. Но я не понимаю, в чем разница этого катализатора и того, что давал (у vega, кажется) 8 мм/с ?

Технически, разликата е в медода на синтез.
Практически разликата вероятно е в размера на частиците - след като е синтезиран, Fe2O3 се смила допълнително в "топкова мелница"(ШМ) - вероятно Vega е постигнал рекордно малък размер на частиците, за разлика от stid, който е автора на синтезирания Fe2O3 с който проведох теста и получих скорост 5мм/с.
   3.0.103.0.10

RocKI

опытный

-VMK-> Практически разликата вероятно е в размера на частиците - след като е синтезиран, Fe2O3 се смила допълнително в "топкова мелница"(ШМ) - вероятно Vega е постигнал рекордно малък размер на частиците

Что-то мне тут не все нравится. Я проверял влияние помола до и после обжига FeOOH до Fe2O3. Время помола было не очень большое, но и не слишком маленькое - 30 сек в кофемолке. Не обнаружил вообще никакого влияния. Фероксидные катализаторы
   3.0.113.0.11

-VMK-

опытный

RocKI> Что-то мне тут не все нравится. Я проверял влияние помола до и после обжига ... - 30 сек в кофемолке.

"Кофемолка" има предел на възможностите си, малък размер на частиците е непостижим...

:) Необходими са множество тестове за определяне влиянието от размера на частиците на скоростта на горене. В нашия форум stid написа, че не е мелил Fe2O3 след термичната обработка (=слепнали частици с голям размер). Може би това е причината за посредствения резултат от моите опити. Vega при своя експеримент с рекордната скорост от 8мм/с е смлял старателно Fe2O3 в топкова мелница (ШМ) до минимален размер на частиците. ;-) следва продължение...
   8.08.0

IvanV

опытный

-VMK-> :) Vega при своя експеримент с рекордната скорост от 8мм/с е смлял старателно Fe2O3 в топкова мелница (ШМ) до минимален размер на частиците. ;-) следва продължение...

Т.е. тот результат в 8мм/с был следствием помола в ШМ? Non-Conformist, А-У-У-У!!!!
   7.07.0
UA Non-conformist #17.06.2009 12:11  @IvanV#14.06.2009 15:16
+
-
edit
 

Non-conformist

аксакал

IvanV> Т.е. тот результат в 8мм/с был следствием помола в ШМ? Non-Conformist, А-У-У-У!!!!
Йа тут. Полностью разделяю ваш энтузиазм, но хочу продвинуться чуть дальше, используя КАВИТАЦИОННЫЕ технологии. Вопрос к болгарским товарищам: неужели не интересно? Есть ли у кого-нибудь из ваших доступ к ультразвуковым молотилкам (диспергаторам)?

По ШМ - пока никак не могу найти подходящие шарики. У меня было литра полтора классных мелких стальных "обмылков" от "настоящих" ШМ (там уголь молотят) - то, что остается от шаров диаметром около 50 мм - очень похоже на мелкую морскую гальку; набрал, когда мельницу ремонтировали. Но уже давно их выкинул - не думал, что когда-нибудь пригодятся...
   
BG metero #17.06.2009 12:44  @Non-conformist#17.06.2009 12:11
+
-
edit
 

metero

втянувшийся

IvanV>> Т.е. тот результат в 8мм/с был следствием помола в ШМ? Non-Conformist, А-У-У-У!!!!
Давайте отделим мухи от котлет. Мелкодисперсньiй оксид железа Вега получил описанньiм способом, в нем входит обжаривание. После него продукт сбивается в комочки. Их именно молол в шаровой мельнице . Так сбивается нитрат калия , когда фино молотьiй лежит несколько месяцев в посуду.
Non-conformist> Йа тут. Полностью разделяю ваш энтузиазм, но хочу продвинуться чуть дальше, используя КАВИТАЦИОННЫЕ технологии. Вопрос к болгарским товарищам: неужели не интересно? Есть ли у кого-нибудь из ваших доступ к ультразвуковым молотилкам (диспергаторам)?
Интересно. Но доступа нет. Пока. Я даже не знаю , есть ли они у нас.
Non-conformist> По ШМ - пока никак не могу найти подходящие шарики.
В автосервисе на свалке, от подшипников и шарниров полуосей. Каленная сталь ШХ 15 :). Мне насобирали 2 кг за 1-2 месяца. Оттуда же и амортизаторьi на корпуса двигателей. А из штоков делаем зенковки и зубила.
Все в автопром!
   7.07.0

RocKI

опытный

metero> В автосервисе на свалке,... Оттуда же и амортизаторьi на корпуса двигателей. А из штоков делаем зенковки и зубила.
metero> Все в автопром!

хорошо живете. У нас к каждому автосервису очередь из "металлистов". Не тех,которые обвешаны заклепками, а тех, которые металлолом собирают и на это существуют. :(
Я уже плюнул на амортизаторы, ищу альтернативу.
   7.07.0
UA Костян1979 #17.06.2009 14:42  @RocKI#17.06.2009 13:59
+
-
edit
 

Костян1979

опытный

RocKI> Я уже плюнул на амортизаторы, ищу альтернативу.

Месяца два назад разобрал амортизатор с шестерки, трубка там короткая длинной около 150мм, диаметр внутренний 25мм и кстате она не без шовная а хорошо полированная.
   3.0.113.0.11

-VMK-

опытный

И това може да бъде опасно! - тест на хоризонтален стенд... Roll Eyes

Landru13

Landru13 Photobucket album

// s211.photobucket.com
 

   3.0.113.0.11
RU Атмосфера #22.06.2009 14:04  @-VMK-#22.06.2009 10:57
+
-
edit
 

Атмосфера

опытный

-VMK-> И това може да бъде опасно! - тест на хоризонтален стенд... Roll Eyes
-VMK-> Pictures by Landru13 - Photobucket
Ого! Так скоро прийдется на стенды тоже поисковые маячки ставить!
   2.0.0.142.0.0.14
+
-
edit
 

biostar_37

втянувшийся

-VMK->> Практически разликата вероятно е в размера на частиците - след като е синтезиран, Fe2O3 се смила допълнително в "топкова мелница"(ШМ) - вероятно Vega е постигнал рекордно малък размер на частиците
RocKI> Что-то мне тут не все нравится. Я проверял влияние помола до и после обжига FeOOH до Fe2O3. Время помола было не очень большое, но и не слишком маленькое - 30 сек в кофемолке. Не обнаружил вообще никакого влияния. Фероксидные катализаторы

А ты попробуй не молоть оксид, а смешивать его в шаровухе, например 30 мин, потом час, два, три и т.д. с остальными компонентами, и проведи тесты на скорость горения - сразу все понравится. Дело, увы, не только в размере частиц, но и в равномерности их распределения по массе топлива. удачи.
   3.0.93.0.9
+
-
edit
 

-VMK-

опытный

biostar_37> ...Дело, увы, не только в размере частиц, но и в равномерности их распределения по массе топлива. удачи.

По метода "рекристализация" се получава максимално равномерно разпределение на катализатора...
   3.0.113.0.11
+
-
edit
 

biostar_37

втянувшийся

-VMK-> По метода "рекристализация" се получава максимално равномерно разпределение на катализатора...

Согласен,я имею ввиду только порошковые смеси, но как в рекристаллизации участвует оксид железа? Я думаю, его бесполезно кристаллизовать :-)
   3.0.93.0.9
+
-
edit
 

biostar_37

втянувшийся

IvanV> Т.е. тот результат в 8мм/с был следствием помола в ШМ? Non-Conformist, А-У-У-У!!!!

Я думаю, что дело именно в ШМ, причем надо хотя-бы окислитель молоть вместе с катализатором, а еще лучше и с горючим вместе, но это как позволяет ТБ. При изготовлении, например, пороха мой друг провел ряд тестов на скорость горения партий с различным временем помола, результат весьма ощутимый, не знаю остались-ли у него записи тестов, но самый лучший результат получался при 3 часовом помоле всех компонентов вместе, увеличение времени помола далее, ощутимого прироста скорости горения не дает. Ну а потом мы провели тест, как ведет себя 1 кг пороха, чтобы наглядно понять, что это за сила :-) Сила, скажу я вам, и еще какая :-)
Прикреплённые файлы:
 
   3.0.93.0.9
RU biostar_37 #25.06.2009 21:11  @metero#17.06.2009 12:44
+
-
edit
 

biostar_37

втянувшийся

Non-conformist>> По ШМ - пока никак не могу найти подходящие шарики.
metero> В автосервисе на свалке, от подшипников и шарниров полуосей.
Не то это все :( , лучше свинцовые столбики или шарики, и совсем не обязательно правильной круглой формы :-) , рекомендую, проверено.
   3.0.93.0.9
+
-
edit
 

-VMK-

опытный

-VMK->> По метода "рекристализация"...
biostar_37>... но как в рекристаллизации участвует оксид железа? Я думаю, его бесполезно кристаллизовать :-)

Fe2O3 не участва в процеса на рекристализация, но при рекристализацията на другите компоненти ( Skillet Rcandy, Large Batch ) се разпределя максимално равномерно в полученото гориво и значително повишава скоростта на горене. Карамелните горива се използват крайно рядко като прахообразна смес...
   3.0.113.0.11

RocKI

опытный

-VMK-> Fe2O3 не участва в процеса на рекристализация, но при рекристализацията на другите компоненти ( Skillet Rcandy, Large Batch ) се разпределя максимално равномерно в полученото гориво и значително повишава скоростта на горене. Карамелните горива се използват крайно рядко като прахообразна смес...

Делал я и плавление и выпаривание - никакой разницы не заметил. А метод RCandy нужен только для того, чтобы не заниматься помолом большого количества компонентов при приготовлении большого количества топлива.
   7.07.0

-VMK-

опытный

RocKI> Делал я и плавление и выпаривание - никакой разницы не заметил. А метод RCandy нужен только для того, чтобы не заниматься помолом большого количества компонентов при приготовлении большого количества топлива.

:) Има и други различия:
- Не е необходимо сушене на компонентите (в часност KNO3)
- Скоростта на горене не зависи от размера на частиците на окислителя
- Температурата в процеса на приготвяне на горивото е по-ниска
- Пластичност при температури при които е възможно формоване с ръка
- Възможно е повторно нагряване и формоване на втвърдени горивни заряди

Иначе характеристиките на RCandy (там Isp, Kn/налягане и др.п.) е възможно и да са занижени в сравнение с карамел получен через разтопяване (плавление), примерно поради наличието на остатъчна вода в състава ...

RCandy е много подходящ за горивен заряд с форма "moonburner" ;-)
   3.0.113.0.11

RocKI

опытный

-VMK-> :) Има и други различия:
-VMK-> - Не е необходимо сушене на компонентите (в часност KNO3)
-VMK-> - Скоростта на горене не зависи от размера на частиците на окислителя
Это понятно, так сказать до кучи :)
-VMK-> - Температурата в процеса на приготвяне на горивото е по-ниска
Не согласен. В последней фазе упаривания, когда воды почти не остается она заметно растет.
-VMK-> - Пластичност при температури при които е възможно формоване с ръка
Пластичность не очень.
-VMK-> - Възможно е повторно нагряване и формоване на втвърдени горивни заряди
Не пробовал.
-VMK-> Иначе характеристиките на RCandy (там Isp, Kn/налягане и др.п.) е възможно и да са занижени в сравнение с карамел получен через разтопяване (плавление), примерно поради наличието на остатъчна вода в състава ...
При хорошем прогреве воды не остается.
   7.07.0

-VMK-

опытный

-VMK->> - Температурата в процеса на приготвяне на горивото е по-ниска
RocKI> Не согласен. В последней фазе упаривания, когда воды почти не остается она заметно растет.

:) Наобратно - отначалото температурата се настройва на 1480С(3000F), след като се получи кремообразна маса (но с извесно съдържание на вода), температурата се намалява до 1210С(2500F), и накрая за поддържане на горивото в пластично състояние, температурата се намалява до 1070С(2250F).

цитат:
" Temperature controller is set to 300 degrees, and the solids start to dissolve as the mixture heats up..."
"...Your sample does not need to snap quite that crisply. If it breaks in half after being bent some, consider it done. Remember that the propellant has been cooking for a minute or two while the sample cools. Reduce temperature to 250 degrees immediately! Stir it again, while you are at it..."
"So I turn the heat down to 250 degrees and wait for it to cool. After 10 minutes, I stir again. The propellant starts to crack and crumble, but after a bit of stirring and kneading with the spatula a small miracle happens - it becomes pliable putty again, this time with an even nicer texture. Heat is then reduced to 225 degrees and the process repeated."

Взето от тук: Skillet Rcandy, Large Batch

Аз спазвам тази технология и когато няма антисбиващи добавки в KNO3, получения RCandy има съвършенно бял цвят ;-)

-VMK->> - Пластичност при температури при които е възможно формоване с ръка
RocKI> Пластичность не очень.

Пластичността е достатъчна за безпроблемно (без много усилие) формоване на дълбок канал (примерно 100мм) в заряд тип "муунбърнер"

-VMK->> Иначе характеристиките на RCandy (там Isp, Kn/налягане и др.п.) е възможно и да са занижени в сравнение с карамел получен через разтопяване (плавление), примерно поради наличието на остатъчна вода в състава ...
RocKI> При хорошем прогреве воды не остается.

Според J.Yawn е добре да остане известно минимално съдържание на вода - в този случай горивото запазва пластичност при по-ниски температури...
   3.0.113.0.11

RocKI

опытный

-VMK-> :) Наобратно - отначалото температурата се настройва на 1480С(3000F), след като се получи кремообразна маса (но с извесно съдържание на вода), температурата се намалява до 1210С(2500F), и накрая за поддържане на горивото в пластично състояние, температурата се намалява до 1070С(2250F).

Вот блин, он оказывается температуру топлива дает, да еще и в фаренгейтах! %( Надо срочно английский подтянуть... ЖР
   7.07.0
UA Non-conformist #26.06.2009 23:07  @RocKI#26.06.2009 20:27
+
-
edit
 

Non-conformist

аксакал

-VMK->> :) Наобратно - отначалото температурата се настройва на 1480С(3000F), след като се получи кремообразна маса (но с извесно съдържание на вода), температурата се намалява до 1210С(2500F), и накрая за поддържане на горивото в пластично състояние, температурата се намалява до 1070С(2250F).
Утюгом так не сделаешь - слишком велика инерционность. Я отрегулировал максимальную (ФИНИШНУЮ) температуру на 145 .. 155 С, и готовность сабжа определяю по моменту, когда термометр (точнее омметр) покажет эту температуру (82 .. 83 Ома по градуировке 50М). Дополнительная проверка - "проба на щелчок".

Я заметил, что сахар очень быстро разлагается при нагревании именно В ПРИСУТСТВИИ КИСЛОТ. Пробовал я столовый уксус, лимонную, соляную и ортофосфорную кислоты (в минимально возможных концентрациях) - везде одно и то же: после готовности карамель очень быстро и сильно желтеет, а потом коричневеет.

Остановился на СОРБИТЕ - я замещаю им пять процентов (НК/Сх/Сб 65/30/5) обычного желтого рафинада. После полного упаривания такое топливо имеет цвет "слоновая кость" (грязно-белая с едва заметным желтовато-кремовым оттенком), и остается таковым около ДЕСЯТИ МИНУТ при температуре 150 .. 155 С, что имхо вполне достаточно для формовки любого заряда любительских размеров.
   
Это сообщение редактировалось 26.06.2009 в 23:13

-VMK-

опытный

RocKI> Вот блин, он оказывается температуру топлива дает, да еще и в фаренгейтах! %( Надо срочно английский подтянуть... ЖР

:) Паричината да дам температурата "във фаренхайт" е факта, че цитирам J.Yawn. (там така е написано)

Non-conformist> Утюгом так не сделаешь - слишком велика инерционность. Я отрегулировал максимальную (ФИНИШНУЮ) температуру на 145 .. 155 С, и готовность сабжа определяю по моменту, когда термометр (точнее омметр) покажет эту температуру (82 .. 83 Ома по градуировке 50М). Дополнительная проверка - "проба на щелчок".

При мен е по-просто. Неотдавна се повреди термометъра, с който понякога проверявах температуарата на горивния състав. В последно време НЕ използвам термометър. Включвам електрическия нагревател (котлон) и остава включен докато се получи по-плътна маса със високо съдържание на вода (снимка-1); в този момент изключвам нагряването и с интензивно размесване се получава хомогенен кремообразен състав БЕЗ опасност от прегряване (снимка-2). Размесването продължава докато не се получи положителен резултат от: "проба на щелчок". В някои случаи нагрева се оказва недостатъчен - получава се подобна на "мокър пясък" сипкава маса, видимо все-още с високо съдържание на вода. В тези случаи включвам нагрева допълнително за около 1-2 минути при непрекъснато размесване и ако е недостатъчно включвам нагрева отново за 1-2 минути и т.н...

Преди време си купих KNO3, който съдържа примрес - неизвестна антисбиваща добавка, която силно тъмнее при 120-125 градуса и получавах гориво със "златен" цвят. В последно време използвам чист KNO3 с които гориво KNO3/Su/So се получава със съвършенно бял цвят...
Прикреплённые файлы:
 
   8.08.0
AD Реклама Google — средство выживания форумов :)

-VMK-

опытный

Някой пробвал ли е гориво със следния състав:

Натриев Нитрат NaNO3 (НН) - 50%
Натриев Ацетат CH3COONa (АН) - 50%

При мен се получи (необяснимо) с малка скорост на горене :/ (само 1,6мм/с - мормално е 4,0 - 4,5мм/с)
Прикреплённые файлы:
 
   3.0.113.0.11
Это сообщение редактировалось 07.07.2009 в 10:41
1 18 19 20 21 22 36

в начало страницы | новое
 
Поиск
Настройки
Твиттер сайта
Статистика
Рейтинг@Mail.ru