[image]

Българската следа :)

 
1 21 22 23 24 25 36
UA Костян1979 #04.08.2009 22:27  @Anzoriy#04.08.2009 22:03
+
-
edit
 

Костян1979

опытный

Anzoriy> Вот что значит - Европа :). Страна маленькая, зато ракеты - это уровень, у людей интересы есть. И не ленятся красоту навести. Обидно, у нас и в России в основном водколюбители.

В Европе человек после работы не идет на халтуру, а все свободное время уделяет себе и своему хобби. В анкете при поступлении на работу даже графа есть о хобби, там это очень приветствуется. Занимаясь какими нибудь хобби человек развивается и само совершенствуется. :)
P.S. А пуски действительно классные и компания большая, молодцы.
   3.5.13.5.1

-VMK-

опытный

Anzoriy> Вот что значит - Европа :). ... Обидно, у нас и в России в основном водколюбители.

У вас, у нас - все е Европа ;) И тук има много "водколюбители", предимно младежи - сега това е... модно.

Serge77> Молодцы!
Serge77> Только что-то многовато ракет с помятыми носами ;^))

На тези запуски участваше и г-н Мърфи! :D. Практически нито един полет не протече съвсем щатно :( , с изключение на полетите с РМД.

Костян1979> P.S. А пуски действительно классные и компания большая, молодцы.

Благодаря за тези отзиви. Проявяваме старание ;)
   8.08.0

RocKI

опытный

-VMK-> На 2-Август-2009 се състоя поредната среща на любители на експерименталния ракетомоделизъм в БГ.

Да-а-а, fori жжот! :D Траектория Pirat-а это что-то особенного. Интересно чем это вызвано? Не понял, как стартовал Jumbo, по минометному, что ли? И еще форма сопла на Dragon-е мне показалась необычной...
Весело было! :)
   3.5.23.5.2

Anzoriy

опытный

-VMK-> На тези запуски участваше и г-н Мърфи!

Кто это?

:D. Практически нито един полет не протече съвсем щатно :( ,

ИМХО много внимания уделяется дизайну ракет, а функционалка уходит на второй план. У меня все наоборот и полеты редкие, но щтатные.
   

-VMK-

опытный

-VMK->> На тези запуски участваше и г-н Мърфи!
Anzoriy> Кто это?

Това е един много известен господин (човек от реалността, авиотехник), на който са приписали изобретяването на "закон за всеобщата гадост". Мърфи е казал следното: Ако едно нещо може да се случи, то непременно ще се случи!" http://en.wikipedia.org/wiki/Murphy's_law

И още: "Независимо къде е допусната грешка: при проектирането, при производството или при монтажа - все едно, нещастието се случва във въздуха" и др. пд.

Anzoriy> ИМХО много внимания уделяется дизайну ракет, а функционалка уходит на второй план. У меня все наоборот и полеты редкие, но щтатные.

Не само дизайн.

Например Е50 е ракета проектирана внимателно, със сложна електроника - бордови компютър, конструкция с двойно разделяне - веднъж в апогей и 2-ри на 100 (скоро ще бъде 200) метра над стартовата височина (тествано в два полета съвместно с фабричен "G-Wiz"). Проблема се оказа в 2-ри пиропатрон - сработи нормално, ракетата се раздели, но заряда се оказа слаб да освободи парашута от контейнера. (парашута заклини в контейнера - поради неправилно скатаване...).

Е51 е ракета, летяла щатно на предишните пускове (7 дни назад). На последния запуск излетя много високо, извън границата на видимост... никой не видя как се е приземила, беше намерена случайно, разделена и парашута извън контейнера, но има един счупен стабилизатор, и един силно повреден....
   8.08.0

-VMK-

опытный

RocKI> Да-а-а, fori жжот! :D
RocKI> Траектория Pirat-а это что-то особенного.

Да, треакторията на Pirat-а е уникална. Не всеки кинооператор/фотограф има възможност да засмене ракета в активен полет в ракурс от към обтекателя (носа). Това има отношение и към ТБ, но е непредвидимо... Тук е мястото да отбележа, че в това отношение фотодатчика има предимство пред таймера (ССР на Pirat-а беше "пиротаймер"). Ракета с фотодатчик няма шанс за полет по направление към земята, в полза на ТБ.

RocKI> Интересно чем это вызвано?

Възможна причина: нехомогенност в горивния заряд (шупла, каверна) - при безсопловик може да предизвика временна промяна във вектора на тягата...

RocKI> Не понял, как стартовал Jumbo, по минометному, что ли?

:D с cato. Странно, но именно cato, в безсопловик (Kn-начален ~ 200) зареден с MANSIAL :( А в полет продължава само двигателя с част от горивото и малка тяга. Ракетата беше намерена на няколко метра от стартовата позиция.

RocKI> И еще форма сопла на Dragon-е мне показалась необычной...

Аха, имаш предвид двигателя на Ракета "К-2" с гориво "Dragon-F" - нормално сопло, конично, с графитна вложка. Да, неопптимално по маса и външна форма ;)

RocKI> Весело было! :)

Не съвсем, но определено беше вълнуващо! :)
   8.08.0
+
-
edit
 

metero

втянувшийся

Serge77> Молодцы!
Serge77> Только что-то многовато ракет с помятыми носами ;^))

Да. Практически-все.
И все из-за мелочей. У VMK слабьiй заряд пиропатронов, у меня- чересчур сильньiй ( новьiй порох), у Фори другие мелочи...в мелочах черт прячется. Но , с другой стороньi, накапливается опьiт...кто его даст просто так. А самое главное- все получили массу удовольствия,каких деньгами не купиш.
   7.07.0

Anzoriy

опытный

-VMK-> Това е един много известен господин

Я сразу подумал что это он, но засомневался было.

-VMK-> но заряда се оказа слаб да освободи парашута от контейнера. (парашута заклини в контейнера - поради неправилно скатаване...).

Ну вот я и говорю, недостаточно внимания. Нужно больше испытаний на земле. И не надо сложных конструкций.
   

-VMK-

опытный

Anzoriy> ...Нужно больше испытаний на земле.

Съвсем точно!

Anzoriy> И не надо сложных конструкций.

Конструкции за разделяне на ракета и отваряне на парашут има много, но само няколко са се утвърдили като надеждни и се използват масово в ракетомоделизма. Аз прилагам "инерциална конструкция" взаимствана по идея от a_centaurus, немного променена конструктивно и адаптирана към конкретните ракети. Системата се е доказала многократно като надеждна и работоспособна при наземни и полетни тестове.
   3.0.123.0.12

RocKI

опытный

-VMK-> :D с cato.
There are only 10 types of people in the world:
Those who nows CATO, and those who don't. :( ??
   7.07.0

Serge77

модератор

Catastrofe(?) At Take Off
Авария на старте
   2.0.0.122.0.0.12

RocKI

опытный

Serge77> Catastrofe(?) At Take Off
Serge77> Авария на старте

Thanks! :) Не сталкивался с термином.
   7.07.0

-VMK-

опытный

Serge77>> Catastrofe(?) At Take Off
Serge77>> Авария на старте
RocKI> Thanks! :) Не сталкивался с термином.

Виноват! Използвах този термин "по инерция" защото е много разпространен на запад (всеки ракетчик на запад знае какво е "cato" от собствен опит :D ). Много удобен термин, само четири символа, а значението му е много широко - именно "Авария на старте" "Catastrophe At Take Off" (спасибо Серге77).
   3.0.123.0.12

-VMK-

опытный

Сайт с всички видеоклипове от съвместните ни меропрятия: BGEXRS
Прикреплённые файлы:
 
   3.0.133.0.13

IvanV

опытный

-VMK->> Горивото е карамел KNO3/Isomalt +5%CuO. Ефекта "розов дим" е от медния окис :)

>>Безопасно ли добавлять CuO?

Опасно. На сорбитовой (115оС)у меня почти что загоралось. Шла очень бурная реакция. Начиналась при нагреве до 120 или сама при длительном держании.
   7.07.0

kirya

втянувшийся

У вас всегда очень красивые модели. Как вы наносите рисунки? Может есть какой-то интернет ресурс у вас, где это можно посмотреть...
   6.06.0

-VMK-

опытный

kirya> У вас всегда очень красивые модели. Как вы наносите рисунки? Может есть какой-то интернет ресурс у вас, где это можно посмотреть...

При мен моделите са покрити със "spray paint". Надписите са с шаблон, както е показано на снимките. Metero прави ракетите си по същия метод ;)

Fori използва самозалепващо се фолио, на което с принтер е отпечатан текст...
Прикреплённые файлы:
3.JPG (скачать) [32 кБ]
 
4.jpg (скачать) [32 кБ]
 
 
   8.08.0
Это сообщение редактировалось 15.08.2009 в 02:18

kirya

втянувшийся

-VMK-> При мен моделите са покрити със "spray paint".

Понятно - ловкость рук и никакого мошенничества.
   6.06.0

-VMK-

опытный

Оптимални съотношения между размерите на ракетата.

L/D -> 15~25 (Оптимална височина на ракетата)
n -> M*D (M число на Мах, скорост на звука)
k -> 1,5~3*D (Запас на устойчивост)
p -> 1~2*D (Размах на стабилизатора)
S/A -> 0,7~0,8 (Обща площ на стабилизатори/корпус)

Където:
L - Височина на ракетата
D - Диаметър
n - Височина на челния обтекател (нос)
k - стабилност на ракетата
p - Размах на стабилизатора
S - Обща площ на стабилизаторите
A - Площ на корпуса

Правилно? Има ли и други?
Прикреплённые файлы:
 
   3.5.23.5.2

Serge77

модератор

-VMK-> Оптимални съотношения между размерите на ракетата.

Откуда это взято и к каким ракетам применимо?
   2.0.0.122.0.0.12

RocKI

опытный

-VMK-> Правилно? Има ли и други?

Я думаю это очень правильные ориентиры для простого проектирования. :) Но, при большом желании, можно запустить и кирпич. :D
   7.07.0

-VMK-

опытный

-VMK->> Оптимални съотношения между размерите на ракетата.
Serge77> Откуда это взято и к каким ракетам применимо?

Сборно.
- от книга: В.С. Рожков "Спортивные модели ракет" Издательство ДОСААФ СССР 1984г. геометрия на горпуса, стабилност, отношение на площтите стабилизатори/корпус
- от твой цитат на ARocket във форума, за височина на коничен обтекател ;)
- по спомени от форума и от практиката за "размах на стабилизатора"

Целта е да направа сборна колекция от емпирични "правила", за улеснение на начинаещия ракетчик. :)

ПС. Отнася се за малки ракети-модели, експериментални прототипи, etc.
   3.5.23.5.2

Serge77

модератор

-VMK-> - от книга: В.С. Рожков "Спортивные модели ракет" Издательство ДОСААФ СССР 1984г. геометрия на горпуса, стабилност, отношение на площтите стабилизатори/корпус

Параметры, относящиеся к стабильности, скорее всего годятся только для лёгких пустых внутри бумажных ракет, какие делают в ракетомодельных кружках (или стеклопластиковых спортивных, которые ещё тоньше и легче). В наших ракетах совсем другое распределение массы по длине.

-VMK-> Целта е да направа сборна колекция от емпирични "правила", за улеснение на начинаещия ракетчик. :)

Начинающему ракетчику нужно научиться самому определять ЦТ и ЦД. Это очень просто и гораздо полезнее, чем заучивать непонятно для чего применимые правила.
   2.0.0.122.0.0.12

-VMK-

опытный

Serge77> ... В наших ракетах совсем другое распределение массы по длине.

А какво именно?
Но в описаното по-горе ( Българската следа :) [-VMK-#09.09.09 11:51] ) няма данни за разпределението на "массы по длине". Ако има неверно емпирично съотношение - кажете кое именно, за да го поправим или отстраним.

-VMK->> Целта е да направа сборна колекция от емпирични "правила", за улеснение на начинаещия ракетчик. :)
Serge77> Начинающему ракетчику нужно научиться самому определять ЦТ и ЦД. Это очень просто и гораздо полезнее, чем заучивать непонятно для чего применимые правила.

Аз започнах моя път в ракетомоделизна именно с книжката на В.С. Рожков "Спортивные модели ракет", и описаните от него емпирични зависимости ми помогнаха да си отговора на въпроси като: "Каква да е височината на ракетата?" и "колко големи да са стабилизаторите?" - тези "правила" използвам и до днес в проектирането на своите ЕХ ракети:
Прикреплённые файлы:
 
   3.5.23.5.2

-VMK-

опытный

Serge77> Начинающему ракетчику нужно научиться самому определять ЦТ и ЦД.

Това се подразбира ;). Без определени ЦТ и ЦД е невъзможно да се определи стабилността!
   3.5.23.5.2
1 21 22 23 24 25 36

в начало страницы | новое
 
Поиск
Настройки
Твиттер сайта
Статистика
Рейтинг@Mail.ru