Реклама Google — средство выживания форумов :)
Генерал Бредли:), 04.02.2004 21:25:00:Современные же средства возд. нападения (амерские прежде всего) демонстрируют свое полное превосходство над современными же средствами ПВО (прежде всего нашими).
TT, 04.02.2004 18:59:51 :А подумать не хочется? Как авиационные групировки могут нести основную ударную роль, если они будут связаны действиями авиации противника??? Это всяких салабонов типа Садама, вьетнамцев так гасить можно.
Tico, 05.02.2004 01:18:00:>> ... Лучше покажите мне пример, за тот же период, когда ПВО одержала решительную победу над авиацией
au, 06.02.2004 15:12:02:Бомбили в основном не танки, а разбомбили всю страну, так что сейчас она В НАТО ПРОСИТСЯ
Taz-Mania, 06.02.2004 15:55:28:Гавриила Принцип тоже просился на эрцгерцога Фердинанда посмотреть
Генерал Бредли:), 17.02.2004 13:32:44:Насчет того как обнаружить позиции ЗРК - они себя сами обнаруживают, когда работают, и тот же Норнет легко засечет излучение Тора
Yurec, 17.02.2004 14:56:36 :Кстати, насколько я помню, авиация США в войне с Югославией смогла уничтожить что-то около половины С-125 и С-75, несмотря на то, что эти комплексы ну просто безнадежно устарели. При этом самолеты НАТО летали на высоте 10км (чтобы ЗРК их не достали), и цели им было видно не очень хорошо. А С-125 (модифицированный, с наведением по лазерному лучу) смог сбить F-117, который, по идее, должен быть вообще неуязвим для такого старого ПВО.
Вывод - современная авиация самой богатой страны мира не только не смогла полностью уничтожить безнадежно устаревшую ПВО, но и понесла от этой ПВО некоторые потери. Офигеть просто.
The U.S. Navy has found that smart bomb technology is advancing so fast that it's difficult to keep up. As a result,the navy has stopped work on developing more precise JDAMs (satellite guided bombs) and moved their money into the air force's SDB (Small Diameter Bomb) effort. The SDB is a 250 pound bomb with a more effective warhead design and guidance system. This will result in fewer civilian casualties when an SDB is used in an urban area, and friendly troops can be closer to the target when an SDB explodes. While the 500, 1,000 and 2,000 pound bombs have a spectacular effect when they go off, they are often overkill. The troops on the ground would rather have more, smaller, GPS bombs available. Thus the desire to equip the B-1 with SDBs, as this bomber could carry as many as 216 of them. The new F-22 and F-35 warplanes are stealthy and normally carry their bombs internally. This limits how many they can carry, but with the SDB, an F-22 can carry eight of them. The Navy F-18 could easily carry 24 SDBs.
The SDB is also unique in that it does not look like the larger JDAM series of smart bombs, which are conventional 500, 1,000 and 2,000 pound bombs with a smart bomb kit attached. SDB is more like an unpowered missile, with the guidance and control equipment built into the bomb. This makes the SDB even more compact, capable and expensive (about $50,000 each.) JDAM (a guidance kit attached to a dumb bomb) only cost about $20,000. The small wings also allow the SDB to glide up to 70-80 kilometers (from high altitude.) SDB also has a hard front end that can punch through several feet of rock or concrete and a warhead that does more damage than the usual dumb bomb (explosives in a metal casing.) The SDB is thus the next generation of smart bombs. There's no point in building a 250 pound dumb bomb, as they would be too inaccurate to be useful. So it made sense to merge the guidance kit and the bomb itself. But the superiority of guided bombs is such that the next generation of heavier (500-2000 pound) smart bombs will probably be like the SDB. If the SDB is as successful as expected, there will be attempts to design and use a hundred pound SDB. The next version of the SDB will have an additional seeker on the front of the bomb to provide even more accuracy (a meter or so, as in sending the bomb through a window or door.)