[image]

Българската следа :)

 
1 27 28 29 30 31 36
+
-
edit
 

Massaraksh

аксакал
★☆
NNV> Реактивный бульдозер - первый шаг к болгарскому Rocket Car Day :)
Или так: Mythbusters: rocket vs car - YouTube
   3.6.33.6.3
+
+1
-
edit
 

-VMK-

опытный

RocKI> Как всегда, очень интересно. :) Например, интересно, что за необычный парашют был на самой первой ракете?

Парашута е лавсанов, нормален, кръгъл... но претърпя авария :(

RocKI> Вы много экспериментируете с топливом, было много вариантов. В чем цель этих экспериментов? Есть какие-то сравнительные характеристики?

Характеристиките са известни и публикувани в интернет от много автори (например R.Nakka - RNX(KNO3/Fe2O3/Epoxy), KNSU, KNSO, KNDX; J.Yawn - RCandy; Scott Fintel - KNER и др.)
В моя случай един и същи двигател е зареждан и летял с множество различни горива. Двигателя е метален, горивна камера ф20х170, сопло - метално, критика 3мм. В зависимост от горивото се приготвя съответстваща форма на заряда, например за RNX (работен Kn около 900) заряда е един, неброниран; за KNER (работен Kn около 400)
заряда са нормални шашки; за KNIS, KNFR, KNDX и RCandy (работен Kn 150 ~ 250) заряда е Moonburner... При всичките случай характеристиките на двигателя са подобни. Целта на тези експерименти е практически опит с различни форми на горивния заряд, както и запознаване със свойствата на различни горивни състави.
Остана зареждане на двигателя със сорбитолов карамел... :)

RocKI> Или, спрошу проще, чем привлекателен каждый вариант?

Например:

RNX - предимства: относително безопасно (без нагрев/разтопяване), просто за изработка; недостатъци: изисква висок работен Kn, трудно запалване

KNIS - практически = "нехигрогоскопичен сорбитолов карамел с бързо втвърдяване и пластичност непосредствено преди втвърдяването"

KNER - нехигроскопичен карамел с малка скорост на горене
KNFR и KNDX - пластични преди втвърдяване, възможност за ръчно формоване; високохигроскопични
RCandy - просто за изработка (без необходимост от сушение, мелници и пр.), пластично преди втвърдяване, възможност за ръчно формоване; висока скорост на горене.

KNIS +Mg = KNIS с огнен факел
KNIS +CuO = KNIS с розов димен факел
и др.пд.

KN - КНО3 - Калиев Нитрат
IS - Isomalt - Изомалт
FR - Fructose - Фруктоза
ER - Erytritol - Еритритол
SU - Sucrose - Захар
SO - Sorbitol - Сорбитол
RCandy - KNO3/SU/Corn_syrup (Метод с рекристализация)
   3.6.33.6.3

RocKI

опытный

-VMK-> Например:....

Спасибо, очень подробный обзор. :) Думаю это будет интересно не только мне.
   3.6.33.6.3

-VMK-

опытный

Отговарям тук на: http://balancer.ru/_bors/igo?o=forum_post__2196284
за да не наруша правилата на форума.

varban> Каждый остается при своем мнении (тем более и я, и ты свои аргументы исчерпали), пусть остальные читают и делают выводы.

Съгласен. Искам да се извиня и за мои остри и язвителни реплики и изрази.

varban> Если ты хочешь закончить данную (не очень интересную и далеко не бесспорную) [b]тему...
Да, остават 2 мнения, но прекратявам всякакво бъдещо обсъждане относно кое е правилно, т.к. е безсмислено.

varban> С репрессивными действиями с моей стороны можете встретиться только в случае составления официального документа, который придет ко мне на отзыв. Но я предупреждал ;)

Надявам се, никога да не се стигне до това.

***

За когото е интересно, публикувам "Англо-Русский словарь ракетной технике": Download 2,20MB murashkevich_a_m_.djvu

Xan>> Но словарики пишут не носители языка, а лингвисты. Им нельзя доверять. :)
Non-conformist> Доверять им можно и нужно. В подавляющем большинстве своём - весьма неглупые люди.

Използвайте речника(словарь) по своя съвест и на своя отговорност. По мнението на Варбан в речника превода е неправилен. Но все-пак е бил допуснат за печат след проверка от редактори (редакторите са носители на езика), а изданието е специализирано и официално.
Прикреплённые файлы:
 
   3.6.43.6.4

-VMK-

опытный

-VMK-> Отговарям тук на:

varban> Твой писменный русский настолько хорош, что если поставишь браузер с корректором правописи, будешь писать на хорошем интернетовском уровне. Это не комплимент, а констатация. Я использую Google Chrome.

Благодаря за оценката, но страхувам се, е малко надценена. Учил съм руски език през далечните 1984~1986 и не си спомням почти нищо от граматиката - всичките окончания, падежи, склонения и пр. - никакъв спомен. А никак не ми се иска да пиша по руски в стил "двама швепса и трима сандвича" :D

За сметка на това, достъпната литература предимно в областта на електрониката (и не само) с която разполагах навремето беше в по-голямата си част на руски и така изчетох неизброимо число страници на руски, запомняйки смисъла на думите и тяхното значение в текста. Справочници, технически термини и пр, дори първата книжка по ракетомоделизъм, която имах навремето също беше на руски. Но в крайна сметка знам един голям набор думи, помагайки ми свободно да чета текст написан на руски с (може би) над 90% разбираемост. Но никак не мога да пиша правилно, както и да говоря :(

Това е и причината да пиша на български, дори на моменти си мисля, че така е по-разбираемо, отколкото ако бях изразил мисълта си на неправилен руски.
   3.6.43.6.4
+
-
edit
 

-VMK-

опытный

NNV>> Реактивный бульдозер - первый шаг к болгарскому Rocket Car Day :)

Зрелищен "ZnS" старт на реактивния булдозер - подробности: Модели на коли с ракетни двигатели
Прикреплённые файлы:
 
   3.6.63.6.6

-VMK-

опытный

NNV> Реактивный бульдозер ....

Сборен видеоклип от различни стартове на "Реактивный бульдозер" (конструктор Fori)
   3.6.63.6.6

Serge77

модератор

-VMK-> Сборен видеоклип от различни стартове на "Реактивный бульдозер" (конструктор Fori)

Какой состав топлива с KClO4?
   3.6.63.6.6

-VMK-

опытный

Serge77> Какой состав топлива с KClO4?

подробности за един състав (#1) има тук: Модели на коли с ракетни двигатели

описание на "Комет" (#9) има тук: Вход
   3.6.63.6.6
+
+1
-
edit
 

-VMK-

опытный

Днес 18-Юли-2010г се състоя успешен наземен тест на двигател "O-11K" :eek: (конструктор Fori) със следните параметри:

Диаметър ф130мм
Критическо сечение ф60мм
Гориво KNIS (KNO3/Isomalt/RIO)
8 небронирани шашки
Маса на горивото: 18кг
Маса на двигателя (стартова): 50кг

По разчет:
Максимална тяга 13000N (13KN)
Средна тяга 11000N (11KN)
Клас по западната класификация O-11000 (О-11К)

Двигателя е уникален със своята конструкция и според достъпните данни в интернет е най-големия любителски карамелен двигател тестван в Европа до момента. :)
Прикреплённые файлы:
 
   3.6.63.6.6

Ckona

опытный
★☆
-VMK-> успешен наземен тест на двигател "O-11K"

ОГО !
Поздравления с рекордом !!!

На стенде - манометр ?
   

-VMK-

опытный

-VMK->> успешен наземен тест на двигател "O-11K"
Ckona> ОГО !
Ckona> Поздравления с рекордом !!!

Зачет - на Fori

Ckona> На стенде - манометр ?

Стенда е хидравличен цилиндър + манометър. Но видеокамерата (SANYO VPC-FH1) ни предаде :( - самопроизволно се изключи (стоп запис) от режим 448х336@240fps след няколко секунди работа, преди провеждане на теста. Данни от стенда ... няма :(
Прикреплённые файлы:
 
   3.6.63.6.6

Ckona

опытный
★☆
-VMK-> наземен тест на двигател "O-11K"
А где изготавливались топливные шашки ?
В домике, возле которого проводилось испытание ?
   

RocKI

опытный

-VMK-> Маса на двигателя (стартова): 50кг
-VMK-> По разчет:
-VMK-> Максимална тяга 13000N (13KN)
-VMK-> Средна тяга 11000N (11KN)
fori явно в космос собрался. :D Кто ж такую ракету таскать будет (~100 кг)? ;)
   8.08.0

-VMK-

опытный

Ckona> А где изготавливались топливные шашки ?
Ckona> В домике, возле которого проводилось испытание ?

Шашките са изготвени в дома на Fori. Теста се проведе на тестов полигон (правилна ТБ), а "домик" - наблюдателен пункт на полигона.

RocKI> fori явно в космос собрался. :D Кто ж такую ракету таскать будет (~100 кг)? ;)

:D Проект: "Черешка-2010" - ракета D=ф500mm, L=5m, стартова маса 150кг :eek: Подробности има тук: "Господин 100 кила"
   3.6.63.6.6

lincoln

опытный

-VMK-> Диаметър ф130мм
-VMK-> Критическо сечение ф60мм
-VMK-> Гориво KNIS (KNO3/Isomalt/RIO)
-VMK-> 8 небронирани шашки
-VMK-> Маса на горивото: 18кг
-VMK-> Маса на двигателя (стартова): 50кг
Впечатляет! :eek: Наверное первый мотор с такими характеристиками построенный и испытанный любителем на постсоветском пространстве.
   3.0.63.0.6

RocKI

опытный

-VMK-> :D Проект: "Черешка-2010" - ракета D=ф500mm, L=5m, стартова маса 150кг :eek: Подробности има тук: http://www.korio.org/rocket/index.php?topic=359.msg9512#msg9512

Два вопроса.
1.Корпус двигателя стальной?
2.Почему диаметр ракеты 500мм, диаметр двигателя на глаз не более 200мм ?
   8.08.0

-VMK-

опытный

:D "Больших ракет - большие проблемы"

RocKI> 1.Корпус двигателя стальной?
1. стальной, ст20. Диаметър ф130мм.

RocKI> 2.Почему диаметр ракеты 500мм, диаметр двигателя на глаз не более 200мм ?
2а. Диаметъра на ракетата е ф500мм поради особената система за спасение - парашут нормален за човек (маса 130кг в апогей).

2б. Диаметъра на двигателя е ф130мм поради възможно-достъпна безшевна тръба + необходимост от допълнителна обработка в местата на уплътненията (O-rings) на струг(токарный станок). Така критическото сечение (ф60мм) се получи ~1/2 от диаметъра на корпуса (ф130мм). :)
   3.6.63.6.6

RocKI

опытный

-VMK-> 2б. Така критическото сечение (ф60мм) се получи ~1/2 от диаметъра на корпуса (ф130мм). :)

Оригинальный метод расчета критики. :D Это из каких соображений?
   8.08.0

-VMK-

опытный

-VMK->> 2б. Така критическото сечение (ф60мм) се получи ~1/2 от диаметъра на корпуса (ф130мм). :)
RocKI> Оригинальный метод расчета критики. :D Это из каких соображений?

Това е проблем. :(
Критиката по необходимост е ф60мм (за достигане на разчетната тяга)
Корпуса по необходимост е ф130мм (поради достъпност)
Тези размери налагат ограничение на формата и размерите на шашките.
   3.6.63.6.6

-VMK-

опытный

-VMK-> ...успешен наземен тест на двигател "O-11K"

Видео (близък план) има тук: "Господин 100 кила"
Видео (далечен план) има тук: "Господин 100 кила"
Прикреплённые файлы:
 
   3.6.63.6.6

FRC

опытный

-VMK-> Двигателя е уникален със своята конструкция и според достъпните данни в интернет е най-големия любителски карамелен двигател тестван в Европа до момента. :)

Класс!!!! Ну вы даете ребят! Тихонько так взяли и сделали тонник :)
   7.07.0

-VMK-

опытный

-VMK->> ...успешен наземен тест на двигател "O-11K"
Обобщен видеоклип от теста на O-11K:
   3.6.63.6.6

Anzoriy

опытный

-VMK->> ...успешен наземен тест на двигател "O-11K"


Жесть. Здоровый сволочь. Правда, сталь 20 как мне показалось, не очень хороший материал для двигателя.
   3.5.103.5.10
AD Реклама Google — средство выживания форумов :)

-VMK-

опытный

Anzoriy> Жесть. Здоровый сволочь.
А шума от теста беше оглушителен!

Anzoriy> Правда, сталь 20 как мне показалось, не очень хороший материал для двигателя.
Аз не съм специалист - подбора беше по критерии: "достъпно". Намерихме безшевна тръба
от "сталь 20", metero изчисли и одобри, а Fori превърна тръбата в корпус на ракетен двигател :)
   3.6.63.6.6
1 27 28 29 30 31 36

в начало страницы | новое
 
Поиск
Настройки
Твиттер сайта
Статистика
Рейтинг@Mail.ru