[image]

Исследовательские подводные аппараты

 
1 58 59 60 61 62 125

Gogs

аксакал
★★★
Map> Любопытно, а снимали с ROV?
С чего же еще? Там в начале написано ROV Hyper Dolphin.
   9.09.0

Map

втянувшийся

Map>> Любопытно, а снимали с ROV?
Gogs> С чего же еще? Там в начале написано ROV Hyper Dolphin.

мдя... прошу прощения за лишний вопрос, титры-то и пропустил...
   18.018.0
+
+1
-
edit
 

alex1976

опытный

Meskin> Здесь есть макетик ОПА Селигер, на табличке номер проекта невизиализируема, может кто знает и так
Читается частично:Модель ОПА проект 611...(3 мелких буквы или цифры)"Селигер"
Странно, используется номер проекта носителя.
   7.07.0

Map

втянувшийся

Капитальный ремонт Alvin`а, стоимостью в $41 млн., перешел в завершающую стадию и должен закончится к апрелю.

На аппарате будет установлено современное видеооборудование: несколько камер высокого разрешения и мини-студия.

Глубина погружения обновленного Алвина 4 мили.

Alvin the submersible gets a makeover - The Boston Globe

The deep-diving submersible known as Alvin is finishing off a year-long retrofit that scientists say will allow the vessel to tackle what many consider the last frontier on Earth — the deepest parts of the ocean floor — and transmit its findings back in broadcast quality pictures and video. Shaped like a short, stubby submarine, the rebuilt vessel will bristle with high-resolution cameras outside, and have a mini-TV studio inside. Its three-inch thick titanium inner core will allow it to dive as deep as four miles, covering nearly all of the ocean floors around the world. // bostonglobe.com
 

Поскольку новостные сайты имеют способность через некоторое время закрывать инфу и оставлять кусочек для затравки с предложением показать материал целиком за денежку, публикую ниже полный текст материала.

Woods Hole deep sea sub gets makeover

An overhaul of the storied Woods Hole-based sub Alvin will let scientists descend four miles below sea level to explore the earth’s final frontier

By Martin LaMonica

Launched during the Space Age and overshadowed by missions to the moon, the deep-diving submersible known as Alvin has nonetheless racked up an impressive list of explorations over more than 40 years of plying the world’s oceans.

And now, after a year-long retrofit, Alvin is ready to tackle what many scientists consider the last frontier on earth — the deepest parts of the ocean floor — and transmit its findings back in broadcast-quality pictures and video.

The Woods Hole Oceanographic Institution is in the final stages of a $41 million overhaul and is readying Alvin for relaunch in April. Shaped like a short, stubby submarine, the rebuilt vessel will bristle with high-resolution cameras outside and have a mini-TV studio inside. Its 3-inch-thick titanium inner core will allow it to dive as deep as four miles, covering nearly all of the ocean floors around the world.

“It’s a huge portion of our planet that we’ve never even seen,” said a Woods Hole marine geologist, Susan Humphris, the principal investigator for Alvin’s upgrade.
Related

The original Alvin had a celebrated career. Its most famous exploration was in 1986, when it made 12 dives to the wreckage of the RMS Titanic in the North Atlantic. The pictures that scientist Robert Ballard and his colleagues took during their expeditions were a sensation.

‘Whatever you can print or put on TV, that’s the quality that will be available. And scientists will have much better control of what they’re looking at.’

Commissioned in 1964, Alvin was used two years later by its owner, the Navy, to locate an unexploded hydrogen bomb nearly 3,000 feet below sea level off the coast of Spain.

In 1977, it set off a new line of inquiry when Alvin’s explorers were the first to observe up close how a teeming ecosystem of clams and other organisms on the ocean bottoms survived on the chemical discharges of underwater hydrothermal vents and not from photosynthesis, as plants do.

Before being taken out of the water and brought to Woods Hole in 2011, Alvin was in the Gulf of Mexico, measuring the impact of the Deepwater Horizon oil spill on deep-sea corals.

But for all its successes in more than 4,600 dives, Alvin has been hobbled by its design and age. In 2004, engineers at the Woods Hole Oceanographic Institution, which operates the vessel, began working on improvements that will take Alvin even deeper, allowing scientists to make the most of their precious time in this little-understood ecosystem.

The original “personnel sphere,” which carries two scientists and one pilot, was designed so that each crew member looked out of separate windows, or view ports; none of the porthole-like windows had overlapping fields of view.

That meant the pilot could not necessarily see what the scientists singled out for investigation and had to guess where to navigate the vessel, or which samples of rock or ocean life to pluck out with Alvin’s robotic arm. And because it is so crammed inside, the scientists could not easily move into a position to look out the same viewing port as the pilot.

“It was incredibly frustrating,” Humphris said. “I never knew if the pilot got the right rock.”

Alvin’s new sphere was designed so the crew can collaborate better. It has five large windows that provide a 245-degree viewing field and are placed so the pilot and the scientists can focus on the same object simultaneously.

And the explorers inside Alvin­ won’t be the only ones enjoying the view.

The new sphere will have high-resolution cameras in multiple places: two on top of the sub that will record the terrain as Alvin moves; two at the “basket,” or front deck where samples are stored, to provide closer-in shots; and even more cameras on the manipulator arms that scientists can use to zoom in on an interesting shrimp, for example, or geological formation.

The scientists will see much more through the cameras, with greater ability to tilt and pan and with multiple screens to view images.

In the original Alvin, scientists took screen grabs from video for stills, which limited image quality. But Alvin’s new cameras will produce publication-quality photos or video.

“Whatever you can print or put on TV, that’s the quality that will be available,” said Kurt Uetz, the program manager for Alvin. “And scientists will have much better control of what they’re looking at.”

The challenge for Alvin’s scientists was getting all this high-tech equipment to survive the immense pressures of the deep-sea environment. The housings for the imaging and lighting equipment need to withstand about 10,000 pounds of pressure per square inch, Uetz said. Feeding the video back onto the ship required engineering special “penetrator plates” to get the fiber optics and other cabling through the three-inch walls of the titanium sphere.

The 41,000-pound titanium sphere can withstand the pressure down to 6,500 meters, or about four miles, allowing Alvin to cover 98 percent of the ocean floor around the world.

For now, Alvin will not be able to get that deep, kept back by lead-acid batteries that limit its dives to no more than eight hours. So in its initial relaunch, Alvin can dive to 4,500 meters, or nearly three miles, still deep enough to explore about two-thirds of the ocean bottom.

Uetz expects to replace the older power pack with lighter and more powerful batteries, such as lithium-ion batteries.

Although the new sphere will be slightly roomier inside, it will not be much more comfortable for the crews that take the rebuilt submersible down for a dive. The quarters will remain cramped and cold, and the retrofit skipped one important amenity: a bathroom. Crew members must either dehydrate the night before or use bags.

Deep-sea oceanographers are quick to note that more is known about the moon or the surface of Mars than the farthest corners of the ocean floor. In April 2012, filmmaker and explorer James Cameron traveled to the deepest part of the world’s oceans — the Mariana Trench in the Pacific, nearly seven miles underwater — in a specially made submersible.

“I felt like I literally, as if, in the space of one day, I had gone to another planet and come back,” Cameron said after the journey.

Soon, Alvin will be able to probe other deep, unexplored parts of the world’s oceans. Woods Hole scientists said the research they expect to gather from Alvin’s deeper dives

Scientists hope that exotic microbes and rare samples taken during the dives could yield clues for biomedicine and other novel natural products.

And although long in coming, the retrofit is expected to allow Alvin to continue to explore new underwater frontiers for another 40 years.
   18.018.0
Это сообщение редактировалось 17.01.2013 в 14:56
Balancer: предупреждение (+1) по категории «Обширная цитата на иностранном языке без перевода [п.16]»
RU off-topic-off #17.01.2013 16:28  @alex1976#17.01.2013 14:47
+
+1
-
edit
 
alex1976> Читается частично:Модель ОПА проект 611...(3 мелких буквы или цифры)"Селигер"
alex1976> Странно, используется номер проекта носителя.

Это (как и термин ОПА, а не ПБК) потому что модельку делали ни по каким не чертежам а по общим видам и фотографиям. Заказчик кстати известен.

Работа ОПА Аргус + НИС Рифт

Камера в 17 школе младших специалистов флота
[img]www.octopus.ru/wp-content/uploads/2012/08/DSCF5238.jpg[/img]
   18.018.0
Это сообщение редактировалось 03.02.2013 в 20:41

Gogs

аксакал
★★★
Map> мдя... прошу прощения за лишний вопрос, титры-то и пропустил...
http://www.jamstec.go.jp/e/about/press_release/20121011/
Map> Капитальный ремонт Alvin`а, стоимостью в $41 млн., перешел в завершающую стадию и должен закончится к апрелю.
Планы по "Шинкаю 6500" и его носителю "Йокос**а" на 2013 год:

"Jan-Mar 2013.Тwenty dives of Shinkai 6500 are planned to clarify the characteristics
of geology, geochemistry and ecosystem around the hydrogen-rich
Kairei hydrothermal site and two newly discovered hydrothermal sites
in the Central Indian Ridge Segment 15/16 (Nakamura et al., 2012,
PLoS ONE). We also plan to conduct crust and upper mantle imaging
around the triple junction by OBSs and OBEMs."

Следует заметить,что в этом списке отсутствует Россия...
   9.09.0
+
+1
-
edit
 

Meskin

опытный

Подскажите, пожалуйста, что это за аппарат
Прикреплённые файлы:
 
   8.08.0

Gogs

аксакал
★★★
Meskin> Подскажите, пожалуйста, что это за аппарат
Увы, не смог найти его название и вообще достоверную инфу про него . Он стоит у океанографического музея в Монако.
Только тут есть капля инфы: " A 2-seat research submersible built by Perona in 1966. Maxium depth: 100m"
Прикреплённые файлы:
Yellow submersible.jpg (скачать) [1024x768, 150 кБ]
 
 
   9.09.0
+
+2
-
edit
 

matelot

аксакал
★★★
Meskin> Подскажите, пожалуйста, что это за аппарат

ПА, сконструированный американцем К. Маркхэмом. Ее двигатель мощностью 1 л. с. работает на авиационном бензине, другой электродвигатель питают автомобильные аккумуляторные батареи. Глубина погружения лодки - 40 метров. Она развивает скорость 5 узлов(?). Длительность погружения - 5 часов.

Мини-подлодки | Суда в море

Все больше становится в прибрежных водах мини-лодок, выполняющих важные научные и производственные задачи // sudavmore.ru
 

Интересно, что есть надводный двигатель, думаю - 5 узлов это вряд-ли...«Sous-marin_Monaco» на Яндекс.Фотках
   24.0.1312.5224.0.1312.52
19.01.2013 14:45, Gogs: +1
RU Черномор™ #19.01.2013 14:44  @Gogs#19.01.2013 14:37
+
-
edit
 

Черномор™
ChernomorStelth

аксакал
★★★
Meskin>> Подскажите, пожалуйста, что это за аппарат
Gogs> Только тут есть капля инфы: " A 2-seat research submersible built by Perona in 1966. Maxium depth: 100m"


Емнип, но могу ошибиться, это один из аппаратов, которые пользовал Кусто
   
RU Gogs #19.01.2013 14:47  @Черномор™#19.01.2013 14:44
+
-
edit
 

Gogs

аксакал
★★★
Черномор™> Емнип, но могу ошибиться, это один из аппаратов, которые пользовал Кусто
Ссылок на это не нашел.
   9.09.0
RU Черномор™ #19.01.2013 14:48  @Gogs#19.01.2013 14:47
+
-
edit
 
RU Черномор™ #19.01.2013 15:01  @Gogs#19.01.2013 14:47
+
-
edit
 

Черномор™
ChernomorStelth

аксакал
★★★
Черномор™>> Емнип, но могу ошибиться, это один из аппаратов, которые пользовал Кусто
Gogs> Ссылок на это не нашел.

Это рассказывают голосом, емнип, при посещении музея с экскурсоводом.


Почти 30 лет директором музея был Кусто, хорошо известный нашим телезрителям, интересующимся природой.
Перед музеем стоит желтый батискаф, использовавшийся в экспедициях Кусто, который навевает мысли о Yellow Submarine в исполнении Биттлз.
 

Euro-Tourism.info | Княжество Монако и казино Монте-Карло

Рассказы о городах и странах всего мира. Путевые заметки туристов. Впечатления о поездках. Путеводитель по Европе. Советы путешественников. // euro-tourism.info
 
   
RU Gogs #19.01.2013 15:16  @Черномор™#19.01.2013 15:01
+
-
edit
 

Gogs

аксакал
★★★
Черномор™> Это рассказывают голосом, емнип, при посещении музея с экскурсоводом.
Я это прочитал,но в различной инфе про Кусто этого аппарата я не встречал.
   9.09.0

  • Balancer [19.01.2013 20:13]: Предупреждение пользователю: Map#17.01.13 14:47

Gogs

аксакал
★★★
"Remora 2000" от Comex.

Comex - Submarines

Achille,aircraft crash,Archologie,ASLS,Atmosphres confines,bassin,bathymtrie,bio mdical,Caisson,Centre dessais hyperbares,cinma,construction,contrle commande,deep water,Defense,Dpartement opration marine,dveloppement d'quipement et machines spciales,Engins tloprs,Epaves,essais hyperbares et hypobares,Essais,Etudes,Haute,Hliox,Hlium,Hydographic,Hydrliox,Hydrogne,Hydrographic,Hydrostatique,Hydrox,Hyperbare,Hyperbaric,hypobare,hypobaric,Industrie sous-marine,Ingnierie,Inspection,Interventions sous-marines,Janus,Machine,magnetometer,maitrise des atmosphres confines,Marine Operation department,marine,mcanique,Minibex,Moyens dessais,multibeam,multifaisceaux,Navire,navires de recherche,navy,observation,physiologie,Plonge profonde,Pression,pressure,Recherche ,Recherche sous marine,recovery,robot sous-marin,ROV,salvage,seabed mapping,shallow water,ship,shipwreck,sonar,Sous-marins,spciale,SSS,studio,submarine,subsea,supervision,Survey,Tests,underwater services,vessel // www.comex.fr
 
Прикреплённые файлы:
 
   9.09.0

Gogs

аксакал
★★★
Гринписовские Deep Workerы в Арктике.

И на Ютуюбе по запросу BERING SEA SUBMARINE ADVENTURES немерено красивого видео снятого с аппарата.
   9.09.0

Gogs

аксакал
★★★
Французы то нас оказывается с глубиной выхода водолаза из подводной лодки на 3 метра поимели...)
"Since May 1990 SAGA holds the world record of the deepest (-317 m) diver lock-out operation from a submarine."

SAGA, first industrial autonomous submarine.

Developed in France by IFREMER and COMEX, SAGA is the first prototype of a new generation of industrial submarines capable of carrying out underwater operations using divers or robots at close... // archimer.ifremer.fr
 

SAGA Submarine

Main characteristics of SAGA submarine moved by Stirling engines // www.robertstirlingengine.com
 

Кстати где сейчас этот пепелац? Что-то инфы про него совсем мало и фоток мизер...
Прикреплённые файлы:
 
   9.09.0
+
+1
-
edit
 

matelot

аксакал
★★★
Gogs> Кстати где сейчас этот пепелац? Что-то инфы про него совсем мало и фоток мизер...

Пылится в сарае в Марселе, кажется

Marseille : le Saga, sous-marin de l'espace

Imaginé par le commandant Cousteau sous le nom d'Argyronète il y a quarante ans, puis repris par la Comex et l'Ifremer, il continue d'alimenter l'imaginaire. // www.laprovence.com
 

saga sous-marin comex ville marseille

@laprovence Droits de reproduction et de diffusion réservés © LaProvence.com - ISSN 2102-6815 - Commission paritaire en cours Matelas de laine, sommiers tapissiers, fauteuils tous styles, cannages et rempaillages, baches tendues, pergolas, literie sur mesure... Atelier Sorguais de Rénovation 04 90 03 39 18 - 06 20 29 46 3 - Rétention du permis de conduire - Permis de conduire annulé - Infraction routière - Délit routier Nos avocats défendent vos points et votre permis 04.91.13.45.62 contactcar-avocats.fr Possibilité de financement par APA Menus au choix 7j/7 Formule midi - soir à 9,20€ Formule déjeuner à 8,90€ Livraison comprise Tél. // Дальше — www.laprovence.com
 
   24.0.1312.5224.0.1312.52
20.01.2013 18:13, Gogs: +1
RU Черномор™ #20.01.2013 18:22  @Gogs#20.01.2013 16:50
+
+1
-
edit
 

Черномор™
ChernomorStelth

аксакал
★★★
Gogs> Кстати где сейчас этот пепелац? Что-то инфы про него совсем мало и фоток мизер...

Видео о французских пепелацах и не только
   
Это сообщение редактировалось 20.01.2013 в 18:38
RU Черномор™ #20.01.2013 18:37  @Черномор™#20.01.2013 18:22
+
+1
-
edit
 

Черномор™
ChernomorStelth

аксакал
★★★
Gogs> Кстати где сейчас этот пепелац? Что-то инфы про него совсем мало и фоток мизер...


А тут видео об этой самой "Саге".
И не пылится вовсе, а Предполагалось забрать её в Музей моря в Шербур, но "местные" отстояли. (Подробно статья на фр. яз.)

Видео:

Vidéos : Saga : visite d'un sous-marin remisé | LaProvence

Toutes les informations sur l'année Capitale // www.laprovence.com
 
   
20.01.2013 18:44, Gogs: +1
RU Gogs #20.01.2013 18:44  @Черномор™#20.01.2013 18:37
+
-
edit
 

Gogs

аксакал
★★★
Черномор™> А тут видео об этой самой "Саге".
Классное видео! +1

Черномор™> И не пылится вовсе, а взята (лень переводить) под контроль профильными органами и клубами в Марселе.
Я по французски ни бум-бум. Что там вкратце,какие планы по аппарату?
   9.09.0
RU Черномор™ #20.01.2013 19:29  @Gogs#20.01.2013 18:44
+
+1
-
edit
 

Черномор™
ChernomorStelth

аксакал
★★★
Gogs> Я по французски ни бум-бум. Что там вкратце,какие планы по аппарату?


Да ничего особого. 

Почти (но с вольностями) ©:
Cозданная в конце восьмидесятых годов Comex и lfremer, была первой автономной промышленной подводной лодкой. Предполагалась к использованию в проектах Кусто. 
Никогда так и не "служила"
Город (власти города) Марсель создал некую ассоциацию с несколькими партнерами, интересующимися морем, подводным плаванием и подводной археологией и хочет © "воссоздать вновь это мифическое сооружение", нынче стоящее в одном из ангаров в   Была (? первой) лодкой, где поддерживалось различное давление (в носу - атмосфера, в корме - для водолазов повышенное).
И сама экскурсия по кораблю:
Сначала ходовой-ЦПУ, потом жилая часть - каюта, камбуз. 
Все условия есть. Обитаемая. 
Затем "технический" отсек. Система подготовки газовой смеси (?газовая система). 
Возле люка: "необходимо выйти из лодки с нормальным давлением в среду, где значительно более высокое давление" - есть некое промежуточное пространство. 
О последнем отсеке понял плохо: похоже, в нём и располагались водолазы-гидронавты. И, очевидно, там уже давление выше, чем в основном отсеке (некая барокамера).
Демонстрирует старое водолазное оборудование/специальную экипировку. 
Говорит, что испытания лодки были прерваны - начала использоваться Араго (Аераго), имевшая большую глубину погружения... остановлены, т.к. техника и технологии подводных погружений ... бла-бла ... ? шагнули вперёд ... . 
Поэтому и выглядит как новая. 
На корпусе затем открывает аккумуляторную батарею и говорит, что её надо было заряжать. 
   
Это сообщение редактировалось 20.01.2013 в 23:30
RU matelot #20.01.2013 20:33  @Черномор™#20.01.2013 19:29
+
-
edit
 

matelot

аксакал
★★★
Черномор™> И сама экскурсия по кораблю:


А вкратце, пылится...
   24.0.1312.5224.0.1312.52
+
-
edit
 

matelot

аксакал
★★★
Основатель Comex Henri-Germain Delauze
Прикреплённые файлы:
 
   24.0.1312.5224.0.1312.52
AD Реклама Google — средство выживания форумов :)
RU Gogs #20.01.2013 21:27  @Черномор™#20.01.2013 19:29
+
-
edit
 

Gogs

аксакал
★★★
Спасибо большое!
 
Черномор™> Говорит, что испытания лодки были прерваны - начала использоваться Араго (Аераго), имевшая большую глубину погружения.
А это что за девайс??
 
Черномор™> Поэтому и выглядит как новая.
Ну как минимум у них уже есть великолепный экспонат для любого музея в идеальном состоянии (вспоминаем наш Бентос-300 и БС-555). Да и для прямого использовния вроде восстановить не сложно. Вот что значит вынуть из воды и поставить в ангар...

А вообще аппарат круче нашей 1840-й лодки. Глубина 600 м. Выход водолазов на 450 м. Крутая штука! 
   9.09.0
1 58 59 60 61 62 125

в начало страницы | новое
 
Поиск
Настройки
Твиттер сайта
Статистика
Рейтинг@Mail.ru