Essen> Мдя... я Вам про Фому, а Вы мне про Ерему.
возможно мы друг друга недопонимаем
изначально я имел в виду стенания о том как у нас относятся к данному вопросу,
что орегону-музею не повезло в том что сам штат находится на тихокеанском побережье(интересно,находись бы олимпия,скажем к примеру,в сан франциско-повторила бы она судьбу броненосца?)
насчёт кэбота - сами амеры не скрывают что убила его верхушка музейного кооператива неудачно прокрутив выделенное и собраное бабло.рядовые же волонтиры убили на него немало своего времени и личных денег,вдобавок и нервов в неудачных попытках спасти корабль(им лишь удалось оттянуть разборку на три года)
Sadly the Association wasted the funds it had raised for the preservation project, and the fate of this historic ship was soon in doubt. Despite being in excellent condition, and retaining many WWII-era features such as her original 40 mm AA guns, the last surviving light carrier of WWII sat at a pier in New Orleans for many years as the Association made no real attempt to preserve the ship.
In 1995, citing financial pressures, the Association attempted to sell the ship to foreign shipbreakers, but the sale was thwarted by preservation and environmental concerns. Despite preservation efforts by outside parties, the Association seemed interested only in scrapping the ship, and she was towed to Port Isabel, TX 18 October 1997 for that purpose. Cabot was moved into Global Marine's shipbreaking berth at Brownsville, TX, on 9 August 1998. At some point the ship had been transferred into Global Marine's posession, although legal title to the ship remained a contested issue.
Outside groups continued their efforts to block the sale or scrapping of the ship, and their legal efforts had temporary success. On 26 April 1999 Cabot was "arrested" by the US Marshals Service, and a court-ordered auction was scheduled. It was hoped that this auction would give preservation groups a final, honest chance to obtain clear title to the ship, with the proceeds of the auction going to pay off the numerous liens against the ship. The auction took place on 9 September 1999, and the ship was sold to Sabe Marine Salvage for $185,000. Sabe Marine Salvage apparently was another of the "paper" companies that had claimed ownership of the ship in recent years; all the companies were apparently owned by a common owner or owners. Although there were several additional efforts to save the ship, and the scrapping was postponed for many months, stripping work started during October 2000.
о качестве обьекта как музея-корабль имеел боевую историю( в отличие от некоторых других ныне музеев),был примером удачной импровизации,и главное-гордость и бедность новых хозяев,первое обусловило то что он был возвращён в прекрасном состоянии,
второе не позволило выделить денег на серьёзные модернизации и корабль дожил до 2000г выглядевшим как будто вчера с окинавы-чего не скажешь о других сохранённых авианосцах.
последней инициативной группе(той самой которая от отчаянья пошла на весьма неодназначный шаг) кое что от корабля досталось(именно им,а не городу-крестнику как обычно в таких случаях бывает)-кусок борта с именем который они в дальнейшем передали в музей во флориде куда кстати говоря по одному из вариантов и планировался
сам кэбот.
з.ы.автор англ.вставки -эндрю топпэн
ещё раз подчеркну-приводил примеры,что и в америке не всегда всё чисто и гладко в плане сохранения военно морских реликвий(достают стенания по соседним веткам в плане-как у нас всё плохо с сохранением уникальных и реликтовых кораблей и судов,катеров,барж и т.д.-на зато в АМЕРИКЕ-то!!)
з.з.ы.спасибо за фотографии,источник не раскроете ли?
Это сообщение редактировалось 27.01.2010 в 01:18