Balancer>> ...ставим автомат, орущий в эфир о критическом состоянии при опасных условиях не по регламенту.
Cheslav> Вот с этим согласен. Пусть система орет, мигает, выдает рекомендуемый маневр, дает радиосигнал в береговую охрану, владельцу компании и прокуратуру.
Cheslav> Но руль перекладывать должен человек.
з.ы. Это практически точное описание процесса, в результате которого амовский бомбер сел на пузо. Там тоже орало и мигало, но мигбэги всё это проигнорировали, пока не "приземлились". Утомились от 11-часового перелёта.
B-1 Recovery, Diego Garcia
Date: 05 Jan 2007, 02:05:05 AM
Subject: Diego Garcia, comment on B-1 belly landing.
I would like to add a comment on the B-1 belly landing. Actually, there is a warning horn that sounds if the throttles are pulled back passed flight idle. If the landing gear are not down this warning horn sounds off and believe me there's no way you could ignore it. There is a warning horn silence button located next to the landing gear handle, this effectively silences the horn if you intentionally don't have the gear down for some reason. If the crew were having landing gear problems, standard procedure is to call the tower and declare an In-Flight Emergency (IFE). I don't know the contents of the accident investigation report but my guess is they did not call in any IFE. So either way, the crew was not following procedures.
v/r
TSgt Michael Maynard
USAF/Active Duty (15 Years)
Aircraft Electrical & Environmental Systems Craftsman
Вот так, будто итальянца мало.