Подброшу для раздумий из горького опыта США.
US Army
20 Mar, 12
“Is a badge on Foursquare worth your life?”
The question was posed by Brittany Brown, social media manager of the Online and Social Media Division at the Office of the Chief of Public Affairs. It may sound outlandish, but in the age of social geotagging, it can be a reality.
There are a number of location-based social media applications and platforms, including Foursquare, Gowalla, SCVNGR, Shopkick, Loopt and Whrrl, currently on the market. They use GPS features, typically in the user’s phone, to publish the person’s location and offer rewards in the form of discounts, badges or points to encourage frequent check-ins.
// Дальше — www.helihub.com
В 2007 году, новые вертолеты прибыли в авиационное подразделение на базе в Ираке, некоторые солдаты снимали вертушки, и по фейсбукам-твиттерам делились с друзьями по всему миру (мы все знаем любовь американцев к пафосным кадрам). С фотографий, которые были загружены в Интернет, противнику удалось определить точное местоположение вертолета на территории комплекса, и провести минометный обстрел, уничтожив четыре AH-64. Причем определить точно не визуально, а по инфе заложенной в самой фотографии, где кроме времени снимка, закладывается и местоположение. В этой статье говорится об элементарных правилах военного с личным телекоммуникационным девайсом.