To Nikita
Опля, вы правы. Должен быть MLU2. А у вас есть так же и MLU1? У меня нет.
To Darth
Ok, I copied a few pages from the pdf file into Word format so that you can read it:
http://www.ecf.utoronto.ca/~pavacic/missiles/a120loft.zip [zero size or time out]
To Balancer
Да я видел, и сам упоминал в первом посте. Очень интересно, спасибо.
Извините пожалуйста, это мне сложная тема, Darth уже хорошо написал и мне надо ещё раз по-английски:
Regarding whether "butterfly" wings are modelled in miniZAP. The answer is: yes and no. I discussed it with a student of aerodynamics who tested the missile shapes AIM-54, AIM-9 etc. in a wind tunnel. He said that missiles with control surfaces near the nose, like AIM-9, make the air turbulent. This increases the viscous ("skin friction") drag along the missile behind the trailing edge of the fins. As Darth described, the shape of R-27 control surfaces can move this turbulent air away from the missile body, so that the drag better resembles an artillery shell without wings. So, for R-27R, or missiles like AIM-54 where the wing trailing edge is near the missile body trailing edge - nothing extra is necessary in the simulation. What is necessary is to increase the drag for missiles like AIM-9, which have control surfaces near the nose. This was done in an earlier version of miniZAP with the "Skin Drag Factor" parameter. You can read it from the miniZAP "Help" button:
"Skin Drag Factor" - miniZAP models several different kinds of drag, including induced, form, wave, and viscous or "skin" drag. This value is used to help model the increased viscous drag caused by turbulent air flow behind the forward control fins on some infrared guided missiles.
However in version 0.10, the drag was calibrated differently and this was temporarily removed - now all missiles have Skin Drag Factor = 1.00. (You can see that now the R-60MK has longer range than it should, and this is one possible reason.)
To varban
Очень приятно!
Это правда, что вы в "Арсенале" работаете? Извините, вы в Болгарии, или в Киеве? Я часто в Киеве и этот месяц там был, и случайно искал фирму Арсенал, но не находил. Возможно "энтузиастам" посещать? Я так же инженер, а микроволновых антенн, не аэродинамики, и очень интересуюсь.
Например - я слушал, что ракеты AIM-9, Р-13, Р-60 итд. дают лётчику звук "готовность", а в Р-23Т, Р-24Т, Р-27Т/ЭТ и Р-73 - звука нет. Почему нет? Этот некоторый новый принцип готовность? А есть правда, что ГСН в Р-27ЭТ, не так как в Р-27Т, а лучший? Насколько у вас ТП ГСН - Р-13, Р-13М, Р-60, Р-60М, Р-40Т, Р-40ТД, Р-23Т, Р-24Т, Р-27Т, Р-27ЭТ, Р-73РМД1, Р-73РДМ2... А насколько я понял, ни два, одно и тоже. Это правда? Каково различие между ГСН "36Т" Р-27Т, и "Маяк" Р-73 Молодыха?
А может быть в заводе, работа для молодых канадских инженеров?
Поздравляю всём,
-SK