[image]

Българската следа :)

 
1 14 15 16 17 18 36

-VMK-

опытный

Успешен полет (автор fori) с гориво "ANSIAL 3Н".

Състав:

AN - 67%
NN - 3% /Sodium nitrate/
Al - 18%
Neutral silicone - 12%

Двигател ф25/150мм 60г гориво, една шашка с канал. Сопло - електроизолатор/керамика. Има силен разгар на критиката, при което се е запазил нисък Kn (около 100 до 120) почти без промяна по време на работа на двигателя. Красив полет...

Видео: EF43 flight with "ANSIAL-3N" propellant - YouTube
Прикреплённые файлы:
 
   3.0.23.0.2

RLAN

старожил

Молодцы!!!
Как вы с таким малым количеством силикона мешаете?
Что за силикон?
   6.06.0

-VMK-

опытный

RLAN> Как вы с таким малым количеством силикона мешаете?

:-) Технологията за смесване на малки количества силикон ни подсказа Serge77 - через разтваряне с тоулол... При поредни тестове на ANSIAL (проведени от нашия участник Vega) се установи, цитирам:

> "Десет денонощия след приготвенето на ансилал-2 (AN/Si/Al => 70/10/20) с използване на разтворител,се пресова отлично при налягане 650кг/см2!Получените заряди са с по-високи механични показатели от зарядите получени по първоначалната технология."

Ето и използваните материали:
Прикреплённые файлы:
 
   3.0.23.0.2
+
-
edit
 

Serge77

модератор

Дополню. Сначала смешивали и прессовали, пока силикон не застыл. Смешивать было тяжело. Потом оказалось, что можно прессовать уже после отверждения силикона, результат тот же. Т.е. можно смешать и хранить смешанное топливо, постепенно расходуя. А раз так, то я предложил для облегчения смешивания разбавлять силикон толуолом или другим растворителем, смешивать, высушивать, потом прессовать.
   2.0.0.122.0.0.12

RLAN

старожил

Не понял.
Полимеризовавшееся топливо прессовали и ОК?
Боюсь это чревато серьёзнейшими проблемами при увеличении габаритов двигателей.
   6.06.0

Serge77

модератор

RLAN> Не понял.
RLAN> Полимеризовавшееся топливо прессовали и ОК?

Я тоже не сразу понял, переспрашивал ;^))

RLAN> Боюсь это чревато серьёзнейшими проблемами при увеличении габаритов двигателей.

Вроде бы топливо получается прочное.
   2.0.0.122.0.0.12

RLAN

старожил

Да, не заметил цифру 650 атм.
Скорее всего этого достаточно, что бы надежно работать.
Но только вкладные заряды, иначе корпус даже трудно представить.
Для заметного калибра :)
   6.06.0
RU Laska_2879 #24.10.2008 12:28
+
-
edit
 

Laska_2879

опытный

Мир Вашему Дому!Кто расскажет,что за топливо-"Дракон-Ф"?
   7.07.0

-VMK-

опытный

Идеята за създаване на това гориво е да се добави огнен факел на епоксидно гориво тип "RNX".

Цитат на автора на горивото (fori):

"Епоксидно гориво с огнен факел "Дракон-Ф"

За базова формула може да се приеме един състав от Руския форум от типа КН-60/Ал.-10/сяра-10/епокси-20. На следващ етап интерес предизвика полската формула "Кносал" с пропорции:
КН-62/Ал-10/сяра-7/епокси-18/сажди-2/ж.окис-1"

******

"В проценти горивото,наречено от мен "ДРАКОН-Ф" ,изглежда така:
- КН 38%
- НН 30%
- сяра 5%
- алуминий 7% /ПАП-2/
- ж.окис 1%
- к.сажди 1% /може и въглен/
- Епокси 18% /съотношение 9:1/

Скоростта на горене на въздуха е около 1мм./сек"
   3.0.33.0.3
+
-
edit
 

Laska_2879

опытный

-VMK-> Идеята за създаване на това гориво е да се добави огнен факел на епоксидно гориво тип "RNX".
-VMK-> Цитат на автора на горивото (fori):
-VMK-> "Епоксидно гориво с огнен факел "Дракон-Ф"
-VMK-> За базова формула може да се приеме един състав от Руския форум от типа КН-60/Ал.-10/сяра-10/епокси-20. На следващ етап интерес предизвика полската формула "Кносал" с пропорции:
-VMK-> КН-62/Ал-10/сяра-7/епокси-18/сажди-2/ж.окис-1"
-VMK-> ******
-VMK-> "В проценти горивото,наречено от мен "ДРАКОН-Ф" ,изглежда така:
-VMK-> - КН 38%
-VMK-> - НН 30%
-VMK-> - сяра 5%
-VMK-> - алуминий 7% /ПАП-2/
-VMK-> - ж.окис 1%
-VMK-> - к.сажди 1% /може и въглен/
-VMK-> - Епокси 18% /съотношение 9:1/
-VMK-> Скоростта на горене на въздуха е около 1мм./сек"

Спасибо! :)
   7.07.0

-VMK-

опытный

На 26-Окт-2006 проведохме запуск на много зрелищна ракета - "Bolid-14". Стартова маса 14кг. Диаметър ф110мм...
Прикреплённые файлы:
 
   3.0.33.0.3

-VMK-

опытный

Кратко видео от старта:
Прикреплённые файлы:
 
   3.0.33.0.3
10.02.2009 17:00, Massaraksh: +1: Очень зрелищно!
+
-
edit
 

umbriel

опытный

Огго, а что за топливо?
   
UA Старатель_92 #28.10.2008 10:01  @Oxandrolone#28.10.2008 09:42
+
-
edit
 

Старатель_92

втянувшийся

umbriel> Огго, а что за топливо?

Думаю, это Zn+S, это мои догадки, для такой ракеты большой вес и видео после скачивания так и называется "Zn+S" ;-)
   

-VMK-

опытный

Да ;-) горивото е Цинк + Сяра (75/25) прахообразно, насипано в двигателя. Това гориво има следните предимства:

о. Нетоксично
о. Продукта от реакцията (цинков-сулфид) е нетоксичен
о. Относително безопасно (проста ТБ)
о. Достъпно
о. Проста технология на производство - смесване
о. Нехигроскопично
о. Красив факел, много огън, зрелищно

Недостатъци:

о. Изисква здрав двигател - (120атм работно налягане!)
о. Графитна вложка в критиката
о. Малко време на работа (може би максимум 1сек)
о. Висока цена (4,3kg ~ 30EUR)
о. Нисък Isp (примерно 30~50)
о. Различен начин на работа (не по "общата" теория)

Всъщност сред любителските горива ZnS е уникално с това, че при химическата реакция НЕ участва кислород...
   3.0.33.0.3
UA Non-conformist #28.10.2008 11:50  @-VMK-#28.10.2008 11:11
+
-
edit
 

Non-conformist

аксакал

Да, карамель ТАК никогда гореть не будет, что туда не меси... Думаю, что на фотках старт гораздо зрелищнее, чем в реале - уж больно все быстро-резко...
   

-VMK-

опытный

Non-conformist> Думаю, что на фотках старт гораздо зрелищнее, чем в реале - уж больно все быстро-резко...

Съвсем точно!
   3.0.33.0.3

-VMK-

опытный

Музикален видеоклип от срещата на 26.10.2008 - данни/графики от G-Wiz за полета на ракетата с ZnS, както и първия полет на ракета с гориво KNER (Калиев_нитрат/Еритритол) в България.
Прикреплённые файлы:
 
   3.0.33.0.3
UA Pro100Pavlovith #26.11.2008 21:44
+
-
edit
 

Pro100Pavlovith

втянувшийся

Varban с днём рождения !
Чистого неба и сухих спичек.
   
Это сообщение редактировалось 26.11.2008 в 22:44
+
-
edit
 
UA Pro100Pavlovith #26.11.2008 23:27  @n00ki3|3xS#16.10.2003 11:39
+
-
edit
 

Pro100Pavlovith

втянувшийся

n00ki3|3xS> Това на снимката долу е двигателя, който използвах за една вчерашна ракета. Снимката до линийката ще ви даде представа за реалния му размер. Сега кисна една бронировка във водно стъкло, за да мога да използвам корпуса отново - вчера четон начини за пластифициране на барут от NaNO3 , S и натриев бензоат.

Буду бесконечно благодарен за более подробную информацию об этом составе.
   
BG metero #12.12.2008 14:14  @Pro100Pavlovith#26.11.2008 23:27
+
-
edit
 

metero

втянувшийся

Pro100Pavlovith> Буду бесконечно благодарен за более подробную информацию об этом составе.

Павлович, очень сожалею, но етот человек не появляется долгое время и вряд ли кто-нибудь сможет дать информацию по етому вопросу.
Иначе, по составу НН/Ацетат натрия - я своими глазами видел полет ракет, два - три слова сам пользователь етого топлива где-то на нашем форуме писал. Если интересно , переведу.
   7.07.0
+
-
edit
 

Serge77

модератор

metero> Иначе, по составу НН/Ацетат натрия - я своими глазами видел полет ракет

У вас кто-то писал, что был случай возгорания/взрыва топлива при плавлении.
   2.0.0.122.0.0.12
UA Pro100Pavlovith #13.12.2008 17:24  @metero#12.12.2008 14:14
+
-
edit
 

Pro100Pavlovith

втянувшийся

metero> Иначе, по составу НН/Ацетат натрия - я своими глазами видел полет ракет, два - три слова сам пользователь етого топлива где-то на нашем форуме писал. Если интересно , переведу.

Очень интересно, переведи, если нетрудно.
   
1 14 15 16 17 18 36

в начало страницы | новое
 
Поиск
Настройки
Твиттер сайта
Статистика
Рейтинг@Mail.ru