[image]

Българската следа :)

 
1 15 16 17 18 19 36
BG metero #15.12.2008 09:48  @Pro100Pavlovith#13.12.2008 17:24
+
-
edit
 

metero

втянувшийся

Почитай здесь: Вход
и потом спрашивай что не ясно, а то всего переводить лень :)
   7.07.0

metero

втянувшийся

Ну что, прочитал? Все понятно?
Спрашивай.
   7.07.0

-VMK-

опытный

За когото е интересно:

Изследване на различни видове/марки 9V батерии и резултати от проведени тестове:

Discharge tests and capacity measurement of 9 volt transistor radio batteries

Resources for designing equipment using 9V batteries from PowerStream // www.powerstream.com
 
   3.0.53.0.5
RU Андрей Суворов #21.12.2008 16:16
+
-
edit
 

Андрей Суворов

координатор

Хорошо видно, что отнюдь не Duracell - король батареек :)
   7.07.0

IvanV

опытный

А какие здесь? Что означают буквы?
   7.07.0

Serge77

модератор

IvanV> А какие здесь? Что означают буквы?

Открой статью по ссылке, там написано.
   3.03.0
UA Pro100Pavlovith #22.12.2008 15:42  @metero#18.12.2008 12:33
+
-
edit
 

Pro100Pavlovith

втянувшийся

metero> Ну что, прочитал? Все понятно?
metero> Спрашивай.

Прочитал, огромное спасибо.

Думаю, общий смысл уловил:
топливо очень гигроскопично, довольно приличная скорость горения,
температура плавления 145 градусов, выше 245-начинаются серьёзные проблемы !!!!
Я правильно понял ?
   
BG metero #22.12.2008 16:22  @Pro100Pavlovith#22.12.2008 15:42
+
-
edit
 

metero

втянувшийся

metero>> Ну что, прочитал? Все понятно?
metero>> Спрашивай.
Pro100Pavlovith> Прочитал, огромное спасибо.
Pro100Pavlovith> Думаю, общий смысл уловил:
Pro100Pavlovith> топливо очень гигроскопично, довольно приличная скорость горения,
Pro100Pavlovith> температура плавления 145 градусов, выше 245-начинаются серьёзные проблемы !!!!
Pro100Pavlovith> Я правильно понял ?
Все правильно. Осталось научиться ракию пить- и готов. :)
Да, бьл случай самовоспламенения при нечистой посуде. Спроси на нашем форуме подробности.
   7.07.0

-VMK-

опытный

Абсурдна пир0техника! ТБ?

   3.0.53.0.5
Товарищи болгары, переведите пожалуйста фразу "пусково устройство за кола"
   3.0.53.0.5

metero

втянувшийся

GOGI> Товарищи болгары, переведите пожалуйста фразу "пусково устройство за кола"
Без контекста не очень ясно, буквально-пусковое устройство для машиньi (авто).
   6.06.0

Fori

новичок
Серия от изпитания бяха направени с горива на база НА/силикон/АЛ/Мг.
Бяха тествани два състава:

І. НА58%
НН 2% /за цвят/
ПАП-2 15%
магнезий 10%
силикон неутрален еднокомпонентен 15%

На въздуха гори буйно,без шлакове със скорост 2мм/с.
В двигател беше изпитан при Кн=200-265 /3 bates grains/.
Маса на горивото 70гр.,а на ракетата 800гр.:

ІІ. НА 63%
НН 2%
ПАП-2 12%
магнезий 8%
силикон 15%

На въдуха гори почти по същия начин като №І.
В двигател беше тестван при Кн=190-260 /moon burner/.
Маса на горивото 345гр.,а на ракетата 2кг.:
Прикреплённые файлы:
 
   6.06.0

umbriel

опытный

Здорово!
Металла не многовато?
Сопло опять из изолятора?
   
+
-
edit
 

Fori

новичок
umbriel> Здорово!
umbriel> Металла не многовато?
umbriel> Сопло опять из изолятора?


Скоростта на горене на тези състави изключително много зависи от количеството метален прах,а магнезият видимо подобрява запалването и най-вече улеснява смесването.
И двата двигателя бяха лесно запалени с Green Visco fuse и
съвсем малко твърд запалителен състав /~1гр./
---
Не,соплата са от графит.
   6.06.0
Это сообщение редактировалось 15.01.2009 в 20:56

varban

администратор
★★★☆
Fori> Скоростта на горене на тези състави изключително много зависи от количеството метален прах,а магнезият видимо подобрява запалването и най-вече улеснява смесването.
Fori> И двата двигателя бяха лесно запалени с Green Visco fuse и
Fori> съвсем малко твърд запалителен състав /~1гр./
Fori> ---
Fori> Не,соплата са от графит.

Перевод:

Скорость горения этих составов весьма зависит от содержания порошка металла, а магний, по-видимому, улучшает воспламенения, а в первую очередь - смешения.
Оба двигателя легко запустились при помощью Green Visco fuse и чуть-чуть твердого воспламенительного состава (примерно 1 грамм)


Нет, сопла графитовые.


Fori> а магний, по-видимому, улучшает воспламенения, а в первую очередь - смешения.

Ню-ню! (с)
   1.0.154.431.0.154.43
metero> Без контекста не очень ясно, буквально-пусковое устройство для машиньi (авто).
а контекста нет. эта фраза по которой новую мастерскую находят чаще всего из Болгарии через гугль :)
   

RocKI

опытный

Fori> Серия от изпитания бяха направени с горива на база НА/силикон/АЛ/Мг.
Пардон, а Mg в каком виде?
   7.07.0

Fori

новичок
Fori>> Серия от изпитания бяха направени с горива на база НА/силикон/АЛ/Мг.
RocKI> Пардон, а Mg в каком виде?

Труден въпрос!
Магнезият,с който разполагам е без никакво означение.Дори и от фирмата продавач не могат да ми кажат каква марка е.
На вид е фин прах с размер на частиците около 0,1мм.
   6.06.0

RocKI

опытный

Fori> Магнезият,с който разполагам е без никакво означение.Дори и от фирмата продавач не могат да ми кажат каква марка е.
Fori> На вид е фин прах с размер на частиците около 0,1мм.

А опилки 0,3-0,5мм не подойдут?
   7.07.0
+
-
edit
 

Massaraksh

аксакал
★☆
Fori> На вид е фин прах с размер на частиците около 0,1мм.
МПФ-4 по нашей классификации.
   3.0.53.0.5

-VMK-

опытный

Конкретен въпрос за безсоплови двигател:

Накка е публикувал следните данни за горивото А24:

Максимална плътност на горивото: 1,765 g/cm3
Реална плътност на горивото: 1,7 g/cm3
Горивен коефициент (а) : 1,71 MPa, mm/s
Горивна експонента (n) : 0,574 MPa, mm/s
"c-star" (c*) : 1380 m/s

От статия: http://www.korio.org/vmk/downloads/nozzleless.pdf
уравнение [12] дава налягането в горивната камера (при заглушката):

Po= [(плътност)*a*c-star*(4*L/C*d)]1/(1-n)

Където "C" е константа описана в уравнение [4] и е уточнено, че C=0,8. "L"- Дължина на заряда, и "d"- Диаметър на горивния канал.

Въпроса е: как да се приведат променливите в еднаква мерност - m/m2/m3/sec/g/Pa или в друг удобен вид (mm/MPa/Kg и др.) така, че да се получи смислен резултат?

Намирането на Po (налягането при заглушката) е ключа към останалите разчети на безсопловия двигател...
   3.0.53.0.5

-VMK-

опытный

Странно.
Уравнение [12] от статията, с данни за захарен карамел и при малки размери на горивния заряд дава налягане по-малко от атмосферното :-\ (Po < Patm) - въпрос към знаещите: Къде е проблема и как може да се направи корекция?
Прикреплённые файлы:
 
   3.0.63.0.6

Serge77

модератор

-VMK-> Къде е проблема и как може да се направи корекция?

Если уравнение даёт неправильные результаты, то проблема наверно в уравнении. Скорее всего эмпирический коэффициент 0.8 для сахара не годится.
   2.0.0.122.0.0.12

-VMK-

опытный

Serge77>> Скорее всего эмпирический коэффициент 0.8 для сахара не годится.

Емпирическия коефициент "C" e представен в уравнение [4]. "Specific heat ratio" - за KNO3/захар е гамма=1,16 публикувано тук Richard Nakka's Experimental Rocketry Web Site а сигурно има и друг начин за определянето на гамма.

Изчисляването на коефициента "C" с гамма=1,16 се получава C=0,808850906, което съвпада с описанието на този коефициент в статията:
Прикреплённые файлы:
 
   3.0.63.0.6
AD Реклама Google — средство выживания форумов :)

-VMK-

опытный

Serge77> VMK перевёл методичку в divu, объём уменьшился в несколько раз:

В тази публикация има нещо неясно - в уравнение [4] се използва "А" - описано на страница 9:

А=В(r)/SQRT(R*Tk)

Въпрос: какво е "В(r)" ?
Прикреплённые файлы:
 
   3.0.73.0.7
1 15 16 17 18 19 36

в начало страницы | новое
 
Поиск
Настройки
Твиттер сайта
Статистика
Рейтинг@Mail.ru