Ничего не могу плохого сказать про 777 и 787 но насчет 747-800, почитав сайт Боинг..
Не очень обоснованное и совсем не достойное самовосхваление:
Boeing 747-8 Intercontinental and 747-8 Freighter facts
// www.boeing.com
Brief description:
The 747-8 Intercontinental is the only jetliner in the 400- to 500-seat market, stretched 5.6 m (18.3 ft) from the 747-400 to provide 467 seats in a three-class configuration and a 14,815-km (8,000-nmi) range.
И что тут нового - уже 15 лет назад были проекты 747-500 – удлиненный на 7 метров и 747-600 – аж на 14 метров – игла с крыльями длиннее Мрии
Using 787-technology engines, the airplane will be quieter, produce lower emissions, and achieve better fuel economy than any competing jetliner.
Голова у людей не только для волос – авиакомпании сами выбирают двигатели для покупаемых своих самолетов и Боинг к двигателям собственно никакого отношения не имеет, что мешает их поставить на 380-м?
The 747 Intercontinental will provide nearly equivalent trip costs and 10 percent lower seat-mile costs than the 747-400, plus 28 percent greater cargo volume. Operating economics will offer a significant improvement over the A380. The 747-8 is more than 11 percent lighter per seat than the A380 and will consume 10 percent less fuel per passenger than the 555-seat airplane.
Не очень достойный арумент - создатели 380 с самого начала говорили – цель не огромное число пассажиров а комфорт. Если там поставить скамейки как на стадионе так и тысячи полторы поместится
That translates into a trip-cost reduction of 19 percent and a seat-mile cost reduction of more than 3 percent, compared to the A380.
Экономия на пассажиро-километр аж 3 процента при худшем комфорте – чем особо хвастаться??
Both the 747-8 Intercontinental and 747-8 Freighter can use the existing infrastructure and ground equipment at most airports worldwide.
Наконец то хоть один единственный достойный аргумент – не надо менять инфраструктуру аэропортов