-VMK->> По теория, Isp на безсоплови двигател достига до 86% от теоретичния.lincoln> Все-таки мотор с соплом.
... "полусопло" ...хмм, или сопло с разгар. По моему, подобно сопло може да се определи като изработено от гориво, а двигателя като безсоплови (със или без конусно разширение на канала). При подобно "сопло" не може правилно да се определи скоростта на изтичане. Още е възможно, енергията необходима за разгар на "сопло"-то да понижава Isp и да е в зависимост от материала с който е изработено соплото.
У нас, през '2009 беше проведен запуск (автор Fori) на двигател, по конструкция безсоплови, но с ограничителна метална шайба на среза. Диаметъра на отвора на шайбата примерно 2/3 от диамтъра на двигателя (D), а канала в горивото 1/3*D. Първоначално двигателя работи съвсем като безсоплови, до разгар на канала 2/3*D, следва преход в соплови режим, със сопло-шайба (без разгар). Двигателя беше определен като "полубезсопловик"
:
Зала на славата (Hall of fame)
А то с тези термини (полу-соплови, полу-безсоплови, активно-соплови и др.) е съвсем неясно кое-как....
lincoln> Из него можно выжать и побольше. А если сделать правильное сопло, то показатель 128, совсем невелик.
Съгласен.
Вероятно е добра идея да се изследва познато гориво (например обикновен сорбитолов карамел) в подобна схема с ...хмм разгораемо сопло (сопло с разгар) изработено от различни материали за определяне на Isp и сравнение с известни дании - както теоретични (PROPEP) така и с парктически от стендови тестове.