a_valery>>"№№;; его знает. Там, в Дубаях все попроще, чем у нас. Valeri2>Не уверен. Сколько там международных рейсов летает - могут и напрячься.a_valery>>И полосу пеной стали поливать не ДО, а ПОСЛЕ касания, когда диспетчер увидел, что искры из-под папелаца летят.Valeri2>Вот уж позвольте не поверить. Нехилая у него должна быть реакция. Кстати, в оборудование наших диспетчеров на посадке в обязательном порядке входит бинокль
Оставлю квотинг. И процитирую с форума на авиа.ру:
Истинные факты аварийной посадки Ил-86 в Дубаи
сообщает мой коллега диспетчер УВД из аэропорта Дубаи..
The runway was NOT foamed prior to the "accident".
The fire crew foamed the debris area behing the aircraft, to gaurd against fuel that may have leaked.
The first contact with the runway was the left inside engine, followed shortly after ward by the fuselage.
There was no undergear parts or wheel-bay cover debris found on the runway
After the aircraft was lifted up, it was found that the wheelbays were closed, and the wheels safely inside.
The aircraft is now standing on it's wheels.
The aircrew passed a drugs & Alcohol test.
Personal Note;
There is no indication of an undercariagge collapse.
The aircrew did not advise of any tech difficulties on the approach.
I do not know what indication there may/may not have been reference the undercarriage being out or not.
Переводить в лом, да и английский здесь примитивный, со словариком легко...