>Дотянули бы где-то до 2020(видимо ранее этого срока ПАК ФА уж точно не сможет заменить существующий парк)?
для сравнения:
Ф-16 - с 2005 начата программа модернизации блоков 40/42/50/52. Точнее, 50/52 в 2003 первую фазу, а позже вторую, а блоки 40/42 - в 2005 одним скачком.
Ф-15Е - из 226, что "сейчас"(на сент.2003) находятся на службе+должны поставляться, 84- на тренировки и резерв, а 146 - в частях до 2016г. При этом обязательны цикличные апгрейды:
Central computer software, smtimes hardware, which are undertaken during routine PDM. OFP (operational flight programme) upgrades r run in sequential order referred to as "suites". Suite 3E was released in 1998 and provided a GPS nav syst, known as EGI (embedded GPS/INS); digital mapping system. Suite 4E was released in oct 2001 and provided Fighter Data link. Suite 4E+ further enchances air2air capabilities of the radar, provides an upgrade to programmable armament control and central computer with digital core processor. Consequently, with suite 4E+ the F-15E will have compartibility with GBU-31A/B JDAM, AGM-154A/B joint stand-off weapon, and CBU-103, CBU-97, CBU-87 wind corrected munition dispersers. Suite 5 is due to e released in 2005 and will provide small diameter bomb (SDB) compartibility to counter measures & EW suites.
F-15..... have a revised service life from 8000hr (min) to 12 000hrs (max). Extended operational capability to between 2010 & 2030, which will require mandatory radar, engine, structure upgrades.
(полный список доделок на 16 и 15 (не Е) настукивать лень - там страницы 2 (А4) болтовни... в числе прочего на каких-то ф - толь 15, толь 16, упоминалась замена силовых панелей центроплана, как наиболее нагруженной части планера.
//(С) air forces monthly magazine sept.2003 //
То есть, вопрос продления при желании решаемый.