Bredonosec> в принципе, логично.. И, как вижу, он 3-вальный, с 1-1 ступенями на валу квд, 3-3 на ксд, и вроде как 4-2 на валу кнд?
Три вала, два каскада соответственно:
Винтовентилятор СВ-27 8+6 лопастей - редуктор- турбина винтовентилятора 4 ступени. КНД 5 ступеней из них две сверхзвуковые, три с регулируемым ВНА, КВД осецентробежный 3 ступени. Турбины привода КНД и КВД одноступенчатые.
Bredonosec> ...идея комбинировать осевой с радиальным не запатентована?
Идее таки сто лет в обед было ещё на самых первых немецких, а мож и раньше на стационарных. Потом на
Аллисон-250/ГТД-350 (пятидесятые):
The Allison Model 250, now known as the Rolls-Royce M250, (US military designations T63 and T703) is a highly successful turboshaft engine family, originally developed by the Allison Engine Company in the early 1960s. The Model 250 has been produced by Rolls-Royce since it acquired Allison in 1995.
In 1958, the Detroit Diesel Allison division of General Motors was chosen by the US Army to develop a new light turbine engine to power a "Light Observation Aircraft" (LOA), to replace the Cessna O-1A Bird Dog. At this stage the US Army was unsure whether to have a fixed- or rotary-wing aircraft, so Allison was instructed to consider both applications.
// Дальше — en.wikipedia.org