Немного о "AS-202". Я тут по запальчивости именовал его AS-203 но это не так, дело в том что AS-203 летел до AS-202 и взорвалася на орбите (лопнул) - известная история о S-IVB
After separation of Apollo spacecraft (011), service module (SM) engine was burned once to raise spacecraft to 1,136-km (706-sm) altitude, then was ignited and cut off three more times to test rapid restart capability.
Mission AS-202 was twice as complicated as AS-201. It would last 90 minutes, reach an altitude of 100 kilometers, and travel two-thirds of the way around the world. Launched on 25 August, AS-202 had a host of objectives, but the focal interest was service module engine firings. With clockwork precision, the motor fired four times, for a total operating time of 200 seconds. After a steeper reentry than expected, the command module was plucked from the Pacific Ocean near Wake Island
Итак, ЖРД главным образом включали для набора апогея 1136км после чего было только три быстрых включения (по версии НАСА)
Кстати, ЖРД имел тягу чуть меньше 10тс на огромную тушку. Тяговооруженность явно менее 1,0 так что дельта V могла быть едва больше 100м/с и ни на что радикально не влияла.
то что оно пролетело только 2/3 дуги земли как раз и говорит о слишком больших углах входа и перицентре ниже уровня земли.
по идее - оно бы должно было пролететь целый виток и войти на посадку почти над точкой старта - тогда перицентр был бы выше уровня земли и нормальные углы. Да американцы и сами пишут про неожиданно крутой спуск