BrAB> да куча агрегатов - каждый из которых со смешным ресурсом.
а точнее?
>ну и послепродажное обслуживание.
некоторые говорят, мерседес - плохая машина. Пепельницы быстро заполняются. А новый покупать дорого.
Я уже говорил - если кб туполева труп - это не значит, что авиастар труп, или что машина авиастара труп. И тем более, постпродажное обслуживание не есть машина.
>Трансовские ту-214 месяцами давят бетон
А может это проблемы трансов, а не машины?
Авиакомпания "Владивосток Авиа" первой в России освоила новый тип пассажирского самолета Ту-204-300. Об опыте эксплуатации рассказывает начальник Инженерно-авиационной службы "Владивосток Авиа" И. Маценко
// www.aviaport.ru
Помнишь поговорку про плохого танцора?
BrAB> фигню ответили.
да ну?
>во-первых это не MD,
шляпа остается шляпой даже если назвать её головным убором.
>во-вторых там производства ещё нет
скорее,
официально уже нет.
McDonnell Douglas (Boeing) MD-80 (MD-81, MD-82, MD-83, MD-87, MD-88) history, specifications, schematics, pictures, and data.
// www.aerospaceweb.org
All together, 1194 MD-80s were built by Douglas and under license by the
Shanghai Aviation Industrial Corporation in China before production ended in 1999.
перевод нужен?
The McDonnell Douglas MD-90 is a twin-engine, short- to medium-range, single-aisle commercial jet airliner. The MD-90 was developed from the MD-80 series. Differences from the MD-80 include more fuel efficient International Aero Engines V2500 engines and a longer fuselage. The MD-90 has a seating capacity of up to 172 passengers and was introduced into service with Delta Air Lines in 1995.
The MD-90 and the subsequent MD-95/Boeing 717 were derivatives of the MD-80 which, itself, was a derivative commercially introduced in 1980 from the DC-9.
// Дальше — en.wikipedia.org
MD-90-30T "Trunkliner"
Variant of the MD-90-30 assembled by Shanghai Aviation Industrial Corporation in the People's Republic of China.
>и неизвестно когда будет
The Comac ARJ21
is built using tooling retained by the Chinese after the end of the Chinese MD-90-30 program.[22]
© там же.
перевод нужен? Или уже понятно?
The Comac ARJ21 Xiangfeng (Chinese: 翔凤; pinyin: xiángfèng; literally: "Flying Phoenix") is a twin-engined regional jet, manufactured by Comac.
The development of the ARJ21 (Advanced Regional Jet) is a key project in the "10th Five-Year Plan" of China. It began in March 2002 and was led by the state-owned ACAC consortium. The maiden flight of the ARJ21 was initially planned to take place in 2005 with commercial service beginning 18 months afterwards. The progamme was to become 8 years behind schedule. The design work was delayed and the final trial production stage did not begin until June 2006. The first prototype (serial number 101) rolled out on 21 December 2007, with plans for a maiden flight in March 2008. This was first delayed to 21 September 2008 and finally took place on 28 November 2008 at Shanghai's Dachang Airfield. The aircraft completed a long distance test flight on 15 July 2009, flying from Shanghai to Xi'an in 2 hours 19 minutes, over a distance of 1,300 km.
// Дальше — en.wikipedia.org
Although ACAC refers to the ARJ21 as "designed by Chinese with completely independent intellectual property rights",[13][14][15] it is being built using tooling which was originally provided by the McDonnell Douglas Corporation for licence-production of the MD-90 in China. Consequently, it bears a strong resemblance to the DC-9 family of aircraft, with an identical cabin cross section, nose profile and tail. An all-new supercritical wing, which will have a sweepback of 25 degrees and be fitted with winglets to improve aerodynamic performance, has been designed by Ukraine’s Antonov.[16][17][18] Antonov Design Bureau also assisted project with geometrical determination and integral analysis of the construction strength of ARJ21.[16]
"хоть АСАС обозначает ARJ21 как созданный в китае с совершенно независимыми правами интел.собственности", он производится на оборудовании, поставленном МД для лицензионного производства МД90 в китае. Соответственно, он носит сильный отпечаток семьи ДС9 - с идентичным сечением кабны, носом, хвостом. Новое крыло сверхкритического профиля со стреловидностью 25 по передней кромке, и оснащенное винглетами для улучшения качества, создано в КБ Антонова, на украине. Антонов также соучаствовал в проекте при определении геометрических размеров и общей прочности машины."
BrAB> именно. фирмы MD не существует.
А мерседес производит даймлер-крайслер. И что?
BrAB> Following Boeing's 1996 acquisition
спасибо, я знаю о том факте с его даты.
BrAB> On On May 23, 2006, Boeing delivered its final two 717 airplanes
BrAB>ну ты риалне наркоман. C9 (=MD80-90-...) снят с производства мени еаз аго
и таки куда уехал цирк? =)))))
И таки еще один вопрос имеется ))