Из ФБ
НАСА ищет предложения для наземных и летных демонстраций интегрированных систем силовых агрегатов мегаваттного класса для дозвуковых самолетов. Крайний срок подачи предложений по этому вопросу 17 часов 20 апреля 2021.
(Hereunder in English)
Эти демонстрации помогут быстро развить и внедрить интегрированные технологии электрифицированной авиационной тяги (Electrified Aircraft Propulsion EAP) и связанные с ними системы видения EAP в мировой флот к 2035 году. Интегрированные концепции быстро появляются в качестве потенциально преобразующих решений для значительного повышения экологической устойчивости дозвуковых авиатранспортных средств следующего поколения. Электрические системы EAP разрабатываются для замены или усиления топливосжигающих авиационных двигательных установок, аналогично тому, как электрические или гибридные двигатели используются в автомобилях.
Публикация этого запроса опредставляет собой следующий важный шаг НАСА в сотрудничестве с промышленностью для дальнейшего развития критических технологий EAP путем демонстрации в полете интегрированных систем силовых агрегатов мегаваттного класса.
Исследования показали, что концепции EAP может снизить потребление энергии, выбросы углерода и оксидов азота, а также прямые эксплуатационные расходы, что принесет пользу, как населению, так и эксплуатантам авиакомпаний. НАСА и его отраслевые партнеры определили турбовинтовые двигатели, региональные реактивные самолеты и однопроходные самолеты, обслуживающие рынки очень коротких полетов региональных самолетов в качестве возможных целей для этой технологии.
Чтобы превратить преимущества EAP в реальность, Директорат научно-исследовательской миссии НАСА по аэронавтике взял на себя важнейшее обязательство продемонстрировать практическую интеграцию систем EAP мегаваттного класса на уровне транспортных средств, используя передовые системы планера для оживления региональных и формирующихся рынков небольших самолетов, а также для укрепления рынка однопроходных самолетов.
Демонстрационный проект электрифицированных силовых агрегатов непосредственно поддерживает сохранение лидерства США в аэрокосмическом секторе, крупнейшем нетто-экспортере всех производственных секторов США.
NASA is seeking proposals for ground and flight demonstrations of integrated megawatt-class powertrain systems for subsonic aircraft. The deadline for proposals for this solicitation is 5 p.m. EST April 20.
The demonstrations will help rapidly mature and transition integrated Electrified Aircraft Propulsion (EAP) technologies and associated EAP vision systems for introduction into the global fleet by 2035. Integrated EAP concepts are rapidly emerging as potentially transformative solutions to significantly improve the environmental sustainability of the next generation of subsonic transport vehicles. EAP electrical systems are being developed to replace or boost fuel-burning aircraft propulsion systems, analogous to how electric or hybrid motors are used in automobiles.
“The release of this request for proposals represents an important next step as NASA partners with industry to further mature critical EAP technologies through demonstrating integrated megawatt-class powertrain systems in flight,” said Lee Noble, NASA’s Integrated Aviation System Program director. “These flight demonstrations have strong applicability to sustainable and highly-efficient aircraft powertrain systems that will facilitate continued U.S. competitiveness for the next generation of commercial transport aircraft.”
Though partnerships with U.S. industry, NASA intends to accelerate integrated megawatt-class powertrain system maturation and transition to the global fleet, as well as identify and address gaps in regulations and standards and acquire necessary ground and flight test data to advance design and modelling tools pertinent to future aircraft products with an EAP system.
NASA and industry studies have shown that EAP concepts can reduce energy use, carbon and nitrogen oxide emissions, and direct operating costs resulting in benefits for both the public and the airline operators. NASA and its industry partners have identified turboprops, regional jets, and single aisle aircraft serving the thin-haul (very short flights), regional, and single-aisle markets as targets of opportunity for this technology.
To turn the promise of EAP benefits into reality, NASA’s Aeronautics Research Mission Directorate has made a critical commitment to demonstrate practical vehicle-level integration of megawatt-class EAP systems, leveraging advanced airframe systems to reinvigorate the regional and emerging smaller aircraft markets, and to strengthen the single-aisle aircraft market. The Electrified Powertrain Flight Demonstration project directly supports retaining U.S. leadership in the aerospace manufacturing sector, the largest net-exporter of all U.S. manufacturing sectors.
Полл:
предупреждение (+1) по категории «Флуд или офтопик»