chetbor> Ну если согласно Чигагской конференции не облом платить от 1 000 000 до без ограничений $ за каждого пассажира - можно принимать самолеты и на автостраду в городе....
Ы? Борис, не помню я в чикагской такой статьи..
Зато помню варшавскую систему, согласно которой последняя подписанная большинством стран (Монреальская, 1999 года) конвенция дает компенсацию в 200 000$ за смерть пакса в любом случае, а в случае гросс неглаенса - неограниченно. Но при этом компаниям для выхода на рынок одно из необходимых условий - застраховать свою гражд. ответственность третьим лицам и т.д. на сумму не менее... (список по параметрам).
//россия,
вроде, последнюю, что подписывала - какую-то 74 года, там порядка ста тыщ компенсация. Первоначальная, которую подписывали все - варшавская 29года, но там всего-навсего 16 тыщ уе//
По страховке ЕС регламентов выдержки:
COUNCIL REGULATION (EEC) NO 2407/92 OF 23 07 1992 ON LICENSING OF AIR CARRIERS
Article 7
An air carrier shall be insured to cover liability in case of accidents, in particular in respect of passengers, luggage, cargo, mail and third parties.
REGULATION (EC) NO 785/2004 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL
of 21 April 2004
on insurance requirements for air carriers and aircraft operators
Article 6 Insurance in respect of liability for passengers, baggage and cargo
1. For liability in respect of passengers, the minimum insurance cover shall be 250000 SDRs per passenger. However, in respect of non-commercial operations by aircraft with a MTOM of 2700 kg or less, Member States may set a lower level of minimum insurance cover, provided that such cover is at least 100000 SDRs per passenger.
2. For liability in respect of baggage, the minimum insurance cover shall be 1000 SDRs per passenger in commercial operations.
3. For liability in respect of cargo, the minimum insurance cover shall be 17 SDRs per kilogram in commercial operations.
4. Paragraphs 1, 2 and 3 shall not apply with respect to flights over the territory of the Member States carried out by non-Community air carriers and by aircraft operators using aircraft registered outside the Community which do not involve a landing on, or take-off from, such territory.
5. The values referred to in this Article may be amended, as appropriate, where amendments in the relevant international treaties indicate the necessity thereof, in accordance with the procedure referred to in Article 9(2).
Article 7 Insurance in respect of liability for third parties
Category | MTOM(kg) | Minimum insurance(million SDRs) |
1 | < 500 | 0,75 |
2 | < 1000 | 1,5 |
3 | < 2700 | 3 |
4 | < 6000 | 7 |
5 | < 12000 | 18 |
6 | < 25000 | 80 |
7 | < 50000 | 150 |
8 | < 200000 | 300 |
9 | < 500000 | 500 |
10 | ≥ 500000 | 700 |
_________________________
Насчет полосы, согласно аннексу 14: